Renault Megane Grandcoupe 1,3 140 KM

Atrakcyjna cena, wygodne zawieszenie, fajny zespół napędowy i świetne fotele – tym przede wszystkim zachęca do zakupu Renault Megane Grandcoupe. Może w jego wnętrzu znajdziemy dużo twardych plastikowych elementów, ale są one świetnie spasowane i nie wydają żadnych dźwięków, więc szybko o tym zapominamy.


Nadwozie i wnętrze

Megane jest ładne – stwierdzi to każdy, kto na ten samochód spojrzy. Ładne proporcje, przetłoczenia na bokach, unosząca się ku tyłowi linia szyb, reflektory o niecodziennym, zadziornym kształcie, napompowany zderzak, ostre krawędzie maski, czy w końcu kapitalne koła – całość prezentuje się nowocześnie i bardzo dynamicznie. Podobać może się też kabina. Przez całkowicie płaską konsolę środkową Megane przypomina rozwiązania znane z Volvo.

Centralnym punktem panelu jest wielki wyświetlacz. Obok umieszczono kilka przycisków nawigacyjnych, a pod nim zestaw pokręteł i klawiszy do obsługi klimatyzacji i podgrzewania foteli oraz kierownicy. Ta ostatnia ma gruby wieniec obszyty miękką skórą. Przez obręcz kierowca ma widok na cyferblat z zegarami. Dwa boczne, te od poziomu paliwa i temperatury silnika są tradycyjne – analogowe.

Rozdzielający je obrotomierz z prędkościomierzem są wyświetlane w formie cyfrowej. Podstawowe informacje o pojeździe i wskazania komputera pokładowego, czy nawigacji wyświetlane są też na ekranie head-up, co nie skazuje kierowcy na odrywanie wzroku od toru jazdy.

Jeżeli chodzi o ilość miejsca w kabinie, to jest ona przeciętna. O ile z przodu ani kierowca, ani jego pasażer narzekać na nic nie będą mieli prawa, to już osoby zasiadające na tylnej kanapie takiego komfortu nie będą miały. O wrażenia estetyczne dbają też ledy wkomponowane m.in. w boczki drzwi, których kolor możemy zmienić np. w zależności od nastroju.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską testowego Renault znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,3 l i mocy 140 KM o bardzo fajnej charakterystyce pracy przypominającej nieco jednostki napędzane ropą. Motor zespolono z manualną skrzynią o 6 przełożeniach, które wchodzą bardzo pewnie i dokładnie. Auto z takim napędem średnio powinno spalać ok. 5,3 litrów benzyny (dane producenta). W rzeczywistości tak różowo nie jest, bo trzeba się liczyć z tym, że auto „łyknie” ok. 7 litrów przy normalnej jeździe, co jest i tak wynikiem przyzwoitym.

Zawieszenie i komfort jazdy

Megane jest wyraźnie bardziej komfortowe od niemieckiej konkurencji, a przy tym nie traci właściwości jezdnych, które dla większości kierowców będą bardziej niż wystarczające. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, fotele są wygodne, a do tego kierowca ma do dyspozycji siedzenie z funkcją masażu, czy system Multisense, który pozwala m.in. personalizować doznania z jazdy poprzez zmianę charakterystyki pracy pedału przyspieszenia i silnika.

Wyposażenie i cena

Podstawowy model Renault Megane Grandcoupe kosztuje 69900 tys. zł. Wersja Intense, którą jeździliśmy to wydatek dużo większy, bo jej cennik zaczyna się od kwoty 83900 zł w tej wersji silnikowej. Na jej pokładzie znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja, nawigacja, podgrzewane fotele i kierownica, 18-calowe felgi, tempomat, wielofunkcyjna kierownica, markowy system nagłośnienia, ledowe światła do jazdy dziennej, fotel kierowcy z funkcją masażu, system ostrzegania przed kolizją, czy system rozpoznawania znaków drogowych.