Renault Megane Grandtour E-Tech Plug-in Hybrid 160 KM

Strasznie długą i skomplikowaną nazwę ma Renault Megane w wersji kombi z hybrydą pod maską. Najważniejsze, co trzeba wiedzieć o tym samochodzie, to że jest to najbardziej popularna i najbardziej uniwersalna odmiana auta hybrydowego, jakie można dziś nabyć. Może jeździć na obu paliwach, da się ją ładować w domu i nie ma obaw, że staniemy gdzieś w trasie, gdy zabraknie prądu.

Nadwozie i wnętrze

Megane jest ładne – stwierdzi to każdy, kto na ten samochód spojrzy. Ładne proporcje, przetłoczenia na bokach, unosząca się ku tyłowi linia szyb, reflektory o niecodziennym, zadziornym kształcie, napompowany zderzak, ostre krawędzie maski, czy w końcu kapitalne koła – całość prezentuje się nowocześnie i bardzo dynamicznie. Podobać może się też kabina.

Centralnym punktem panelu jest wielki wyświetlacz. Obok umieszczono kilka przycisków nawigacyjnych, a pod nim zestaw pokręteł i klawiszy do obsługi klimatyzacji i podgrzewania foteli oraz kierownicy. Ta ostatnia ma gruby wieniec obszyty miękką skórą. Przez obręcz kierowca ma widok na cyfrowe zegary. Podstawowe informacje o pojeździe i wskazania komputera pokładowego, czy nawigacji wyświetlane są też na ekranie head-up, co nie skazuje kierowcy na odrywanie wzroku od toru jazdy.

Jeżeli chodzi o ilość miejsca w kabinie, to jest ona przeciętna. O ile z przodu ani kierowca, ani jego pasażer narzekać na nic nie będą mieli prawa, to już osoby zasiadające na tylnej kanapie takiego komfortu nie będą miały. O wrażenia estetyczne dbają też ledy wkomponowane m.in. w boczki drzwi, których kolor możemy zmienić np. w zależności od nastroju. Bagażnik jest mniejszy niż w zwykłej odmianie i ma pojemność 389 l.

Silnik i skrzynia biegów

Do napędu testowego samochodu służyły dwa silniki – spalinowy o pojemności 1,6 litra oraz elektryczny. Według Renault ich łączna moc to 160 KM. Jak sama nazwa wskazuje, hybrydę od Renault można ładować również z gniazdka za pomocą specjalnej ładowarki lub na stacjach ładowania. Auto może poruszać się na trzech trybach: tylko spalinowym, tylko elektrycznym bądź mieszanym.

Realny zasięg na prądzie w mieście wynosi ok. 45 km. Gdy jedziemy w trybie hybrydowym, spalanie oscyluje w okolicach 2-3 litrów benzyny. Wtedy oczywiście bardzo mocno zwiększa się zasięg. Problemy zaczynają się na trasie. Poza miastem akumulator szybko staje się pusty, więc pozostaje jazda na benzynie. Wtedy średnie zużycie rośnie do ok. 6 litrów na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Megane jest wyraźnie bardziej komfortowe od niemieckiej konkurencji, a przy tym nie traci właściwości jezdnych, które dla większości kierowców będą bardziej niż wystarczające. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, fotele są wygodne, a do tego kierowca ma do dyspozycji siedzenie z funkcją masażu, czy system Multisense, który pozwala m.in. personalizować doznania z jazdy poprzez zmianę charakterystyki pracy pedału przyspieszenia i silnika.

Wyposażenie i cena

Podstawowy model Renault Megane Grandtour w wersji hybrydowej kosztuje 131900 tys. zł. Wersja R.S. Line, którą jeździliśmy to wydatek nieco większy, bo jej cennik zaczyna się od kwoty 144400 zł. Na jej pokładzie znalazły się m.in. automatyczna klimatyzacja, nawigacja, podgrzewane fotele i kierownica, 18-calowe felgi, tempomat, wielofunkcyjna kierownica, markowy system nagłośnienia, ledowe światła do jazdy dziennej, fotel kierowcy z funkcją masażu, system ostrzegania przed kolizją, czy system rozpoznawania znaków drogowych.

News will be here