Ruszyła budowa nowej zajezdni

Inwestycja rozpoczęła się od wyburzenia starych magazynów PSZOK

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie rozpoczęło budowę nowej zajezdni trolejbusowej. Powstaje przy ul. Głuskiej, w miejscu, które niedawno opuścił Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przeniesiony na ul. Metalurgiczną. Docelowo będzie tu stacjonować ok. 30 pojazdów, które będą obsługiwać linie rozpoczynające się na pętli przy ul. Abramowickiej.


– Zajezdnia powstaje na działce należącej od 2014 roku do MPK. Od samego początku mówiliśmy, że na tym terenie chce wybudować minizajezdnię dla trolejbusów. Będzie to plac postojowy na wzór tego, który funkcjonuje już na Czechowie przy ul. Stefczyka – mówi Weronika Opasiak, rzeczniczka prasowa MPK Lublin.

Komunalna spółka celowość inwestycji tłumaczy względami ekonomicznymi i logistycznymi. Tylko oszczędności na porannych dojazdach z obecnej zajezdni trolejbusowej przy ul. Grygowej w ten rejon miasta oraz wieczornych zjazdach powrotnych mają wynieść rocznie ok. 500 tys. zł. W razie awarii trolejbusu na miejsce szybciej dotrze także pojazd zastępczy. – Inwestycja rozpoczęła się od wyburzenia dwóch, starych magazynów usytuowanych od strony ul. Wita Stwosza. W ich miejsce zostanie ustawiony ekran akustyczny, który będzie oddzielać przyszłą zajezdnię od domków jednorodzinnych. Te prace powinny zająć nam maksymalnie pół roku i będą kosztować ok. 1,5 mln zł – informuje W. Opasiak.

W drugim etapie wybudowany zostanie docelowy nowy budynek, który pomieści halę napraw bieżących, myjnię oraz lokalną dyspozytornię. Na samym końcu zakładana jest budowa placu postojowego wraz z towarzyszącą mu pętlą nawrotową. MPK zakłada obecnie, że nowa zajezdnia przy ul. Głuskiej powinna rozpocząć funkcjonowanie na przełomie 2023 i 2024 roku.

Marek Kościuk

News will be here