Seat Ibiza FR 1,5 150 KM

Ibiza zawsze miała mocną pozycję w segmencie „B”, którą zawdzięczała w dużej mierze sportowemu charakterowi. W najnowszej wersji tego auta nadal widać zadziorny sznyt, tyle tylko, że teraz trzeba za niego sporo zapłacić.

Nadwozie i wnętrze

Ibiza to połączenie dynamicznego, sportowego charakteru z funkcjonalnym wnętrzem. Agresywny przód z wielkimi wlotami powietrza, charakterystyczny dla tej marki grill w kształcie odwróconego trapezu i skośne, nisko schodzące reflektory nadają Ibizie drapieżności i jednoznacznie wskazują na sportowe aspiracje, z których znana jest hiszpańska marka. Przetłoczenia na pokrywie silnika oraz na drzwiach sprawiają, że auto wygląda muskularnie i nietuzinkowo.

Tył Ibizy jest już bardziej klasyczny, nawet nieco stonowany. Tutaj na pierwszy plan wysuwają się elementy praktyczne, a więc szeroka klapa bagażnika oraz duża tylna szyba, dzięki której kierowca doskonale widzi, co dzieje się z tyłu auta. Drapieżności nadają mu jedynie podwójne końcówki wydechu wkomponowane w dolną część zderzaka.Wnętrze to klasyka gatunku. Ciemne materiały, średniej jakości plastiki, ale dobrze spasowane i takie rozmieszczenie przycików i pokręteł, które każdy odnajdzie intuicyjnie. Zarówno kierowca, jak i pasażer siedzący obok niego nie mogą narzekać na brak miejsca, którego zarówno na nogi jak i nad głową nie brakuje.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską testowej Ibizy pracuje coraz rzadziej spotykany w autach miejskich silnik czterocylindrowy o pojemności 1,5 i mocy 150 KM. Maksymalny moment obrotowy to 250 Nm uzyskiwane w zakresie od 1500 do 3500 tys. obr./min. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 7,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Na papierze wyniki robią wrażenie, ale w rzeczywistości Ibiza nie dostarcza niemal żadnych emocji. Moc rozwijana jest bardzo jednostajnie, nie ma żadnych szarpnięć, turbodziur, siedmiostopniowy automat działa płynnie i bez zbędnych opóźnień. Auto jeździ szybko, ale jest do bólu przewidywalne. Średnie spalanie wynosi ok. 7 l/ 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenie Ibizy jest dobrze przystosowane do poruszania się po naszych drogach. Jego dość komfortowe nastawy skutecznie tłumią ubytki w asfalcie, a dzięki stosunkowo niewielkiej masie auto prowadzi się bardzo pewnie. Dopiero, gdy przesadzimy z pedałem gazu Ibiza zaczyna wyjeżdżać przodem. W codziennym użytkowaniu nie ma to jednak najmniejszego znaczenia.

Wyposażenie i cena

Adaptacyjne zawieszenie, tempomat, system nawigacji satelitarnej, kamera cofania, wielofunkcyjna skórzana kierownica, światła LED, 18-calowe felgi, czy podwójna końcówka wydechu wbudowana w dyfuzor – to tylko niektóre elementy wyposażenia, które znalazły się na pokładzie testowej Ibizy. Najbogatsza odmiana o oznaczeniu FR z mocniejszym silnikiem i automatyczną skrzynia biegów kosztuje minimum 110 600 zł.

News will be here