Najmocniejsza wersja Seata Ibizy jest szybkim samochodem, który nie dostarcza praktycznie żadnych emocji z jazdy. Jest za to bardzo funkcjonalna i niezwykle droga, bo topowo wyposażony egzemplarz to wydatek niemal 100 tys. zł.
Nadwozie i wnętrze
Ibiza to połączenie dynamicznego, sportowego charakteru z funkcjonalnym wnętrzem. Agresywny przód z wielkimi wlotami powietrza, charakterystyczny dla tej marki grill w kształcie odwróconego trapezu i skośne, nisko schodzące reflektory nadają Ibizie drapieżności i jednoznacznie wskazują na sportowe aspiracje, z których znana jest hiszpańska marka. Przetłoczenia na pokrywie silnika oraz na drzwiach sprawiają, że auto wygląda muskularnie i nietuzinkowo.
Tył Ibizy jest już bardziej klasyczny, nawet nieco stonowany. Tutaj na pierwszy plan wysuwają się elementy praktyczne, a więc szeroka klapa bagażnika oraz duża tylna szyba, dzięki której kierowca doskonale widzi, co dzieje się z tyłu auta. Niestety, nieco gorzej sprawa wygląda jeżeli chodzi o wnętrze auta. Jest ono smutne i ponure, a dominującym kolorem jest czerń.
Nie pomagają nawet czerwone wstawki na fotelach i takież przeszycia na uchwycie hamulca ręcznego, czy na mieszku lewarka zmiany biegów. Za to nie można mu odmówić praktyczności. Każdy element deski rozdzielczej jest funkcjonalny. Trójramienna kierownica bardzo przyjemnie leży w dłoniach, a wszystkie wyświetlacze i przyrządy są czytelne i umieszczone tak, aby kierowca mógł z nich korzystać intuicyjnie.
Znakomicie wyglądają tarcze obrotomierza i prędkościomierza zagłębione w głębokich tubach. Zarówno kierowca, jak i pasażer siedzący obok niego nie mogą narzekać na brak miejsca, którego zarówno na nogi jak i nad głową nie brakuje.
Silnik i skrzynia biegów
Pod maską testowej Ibizy pracuje coraz rzadziej spotykany w autach miejskich silnik czterocylindorwy o pojemności 1,5 i mocy 150 KM. Maksymalny moment obrotowy to 250 Nm uzyskiwane w zakresie od 1500 do 3500 tys. obr./min. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 7,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 215 km/h.
Na papierze wyniki robią wrażenia, ale w rzeczywistości Ibiza nie dostarcza niemal żadnych emocji. Moc rozwijana jest bardzo jednostajnie, nie ma żadnych szarpnięć, turbodziur, czy zgrzytów 6-stopniowej manualneju skrzyni. Auto jeździ szybko, ale jest do bólu przewidywalne. Średnie spalanie wynosi ok. 7 l/ 100 km.
Zawieszenie i komfort jazdy
Zawieszenie Ibizy jest dobrze przystosowane do poruszania się po naszych drogach. Jego dość komfortowe nastawy skutecznie tłumią ubytki w asfalcie, a dzięki stosunkowo niewielkiej masie auto prowadzi się bardzo pewnie. Dopiero, gdy przesadzimy z pedałem gazu Ibiza zaczyna wyjeżdżać przodem. W codziennym użytkowaniu nie ma to jednak najmniejszego znaczenia.
Wyposażenie i cena
Adaptacyjne zawieszenie, tempomat, system nawigacji satelitarnej, kamera cofania, wielofunkcyjna skórzana kierownica, zestaw nagłośnienia audio Beats, światła LED, 18-calowe felgi, czy podwówjna końcowka wydechu wbudowana w dyfuzor – to tylko niektóre elementy wyposażenia, które znalazły się na pokładzie testowej Ibizy. Odmiana o oznaczeniu FR kosztuje minimum 65100 zł. Cena najmocniejszej wersji z silnikiem 1,5 l oscyluje już w okolicach 100 tys. zł.