Skoda Fabia Combii 1,2 TSI 110 KM

Niepozorna z zewnątrz, wielka w środku. Taka jest Skoda Fabia, auto na pierwszy rzut oka niepozorne, ale kryjące wiele przemyślanych rozwiązań, które znacznie ułatwiają i uprzyjemniają jazdę tym samochodem.


Nadwozie i wnętrze

Przyznajmy sobie szczerze, że Skoda Fabia wyglądem na kolana nie powala. To zwykłe, małe auto bez fajerwerków stylistycznych, do którego trochę na siłę przyspawano więcej blachy tworzącej nadwozie kombi. Podobnie jest w kabinie, która jest bardzo ergonomicznie poskładana i nic poza tym. Nie to jest jednak w Fabii najważniejsze, bowiem jej najmocniejszym atutem jest ponadprzeciętna ilość miejsca w kabinie. Skoda może się pochwalić wielkim bagażnikiem, którego pojemność wynosi 530 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń zdolności przewozowe rosną do aż 1395 litrów. Oprócz tego w tym aucie znajdziemy wiele przemyślanych i niespotykanych rozwiązań ułatwiających codzienną eksploatację. Mam skrobaczkę do szyb schowaną w schowku wlewu do baku, miejsce na urządzenia multimedialne w konsoli środkowej, gdzie można wygodnie odłożyć swój telefon albo odtwarzacz muzyki. W drzwiach kierowcy znajduje się schowek na kamizelkę odblaskową, w kabinie pojemnik na odpadki, a na krawędziach siedzeń – siatki do przechowania małych przedmiotów. Nowa Fabia zapewnia też więcej miejsca na butelki. Tylne drzwi pomieszczą półlitrowe butelki, a schowek w desce rozdzielczej pomieści litrową. Razem we wnętrzu jest więc miejsce na aż siedem butelek.

Silnik i skrzynia biegów

W Fabii Monte Carlo zamontowano najmocniejszy dostępny dla tego modelu silnik. Benzynowa jednostka o pojemności 1.2 l, wspomagana przez turbinę, wytwarza moc 110 KM i 175 Nm momentu obrotowego, w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Do setki auto rozpędza się w 9,6 s, więc do dynamicznej jazdy wystarczy to w zupełności. Spalanie tego samochodu średnio nie powinno znacząco przekraczać 6 l/100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenie Skody Fabii jest zestrojone twardo i sprężyście, przez co podróżowanie po nierównościach nie należy do przyjemności. Sytuację ratuje tylko to, że do kabiny nie dostają się głośne dźwięki, a amortyzatory nie dobijają nawet na głębokich dziurach. Na równych ulicach Fabia prowadzi się bardzo pewnie i tu przeszkadza jedynie głośny dźwięk silnika, który wyje na wysokich obrotach.

Wyposażenie i cena

Najtańsza Skoda Fabia Combi kosztuje nieco ponad 43 tys. zł. Wersja, którą jeździliśmy była niemal dwa razy droższa (76280 zł). To oczywiście zasługa wersji i wyposażenia dodatkowego, a trzeba przyznać, że jego lista była całkiem imponująca. I tak w testowej Skodzie znalazły się m.in.: bezkluczykowy dostęp do samochodu i uruchamianie silnika, dach panoramiczny, system nawigacji z łącznością z Apple, kontrola odstępu od poprzedzającego auta z funkcją awaryjnego hamowania, kamera cofania, tempomat i podgrzewane fotele.