Skoda Fabia Monte Carlo 1,0 110 KM

Chociaż nazwa nawiązująca do jednego ze słynniejszych rajdów sugeruje, że Skoda Fabia Monte może być szybkim autem, rzeczywistość jest nieco inna, ponieważ samochód ten ma tylko 110 koni mechanicznych. Ale za to wyróżnia się w tłumie, no i swoje też kosztuje.

Nadwozie i wnętrze

„Cywilna” Skoda Fabia wyglądem na kolana nie powala. W przypadku odmiany Monte Carlo już tak nie jest. Wzrok przyciąga zestawienie krwistoczerwonego lakieru nadwozia oraz czarnego dachu i takich felg, ale nie tylko, bo przeprojektowano m.in. również przedni zderzak, którego dolna część jest znacznie wysunięta do przodu, nadając autu dynamiki i agresywności. Wnętrze utrzymano w tej samej stylistyce. Mamy więc czerwono-czarną tapicerkę i elementy deski rozdzielczej, czerwone przeszycia na kierownicy, mieszku lewarka zmiany biegów, podłokietniku.

Kabina jest bardzo ergonomicznie poskładana, choć jakość materiałów na kolana nie rzuca, ale to w końcu auto segmentu „B”, którego najmocniejszym atutem jest ponadprzeciętna ilość miejsca w kabinie. Skoda może się pochwalić bagażnikiem, którego pojemność wynosi 530 litrów. Oprócz tego w tym aucie znajdziemy wiele przemyślanych i niespotykanych rozwiązań ułatwiających codzienną eksploatację.

Mamy skrobaczkę do szyb schowaną w schowku wlewu do baku, miejsce na urządzenia multimedialne w konsoli środkowej, gdzie można wygodnie odłożyć swój telefon albo odtwarzacz muzyki. W drzwiach kierowcy znajduje się schowek na kamizelkę odblaskową, w kabinie pojemnik na odpadki, a na krawędziach siedzeń – siatki do przechowania małych przedmiotów. Fabia zapewnia też więcej miejsca na butelki. Tylne drzwi pomieszczą półlitrowe butelki, a schowek w desce rozdzielczej litrową. Razem we wnętrzu jest więc miejsce na aż siedem butelek.

Silnik i skrzynia biegów

W Fabii Monte Carlo zamontowano najmocniejszy dostępny dla tego modelu silnik. Benzynowa jednostka o pojemności 1,0 l, wspomagana przez turbinę, wytwarza moc 110 KM i 200 Nm momentu obrotowego, w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. Do setki auto rozpędza się w nieco ponad 9 s, więc do dynamicznej jazdy wystarczy to w zupełności. Spalanie tego samochodu średnio nie powinno znacząco przekraczać 7 l/100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenie Skody Fabii jest zestrojone sprężyście, ale nie przesadnie twardo, więc podróżowanie po nierównościach nie odbija się mocno na samopoczuciu kierowcy i pasażerów. Do kabiny nie dostają się głośne dźwięki, a amortyzatory nie dobijają nawet na głębokich dziurach. Na równych ulicach Fabia prowadzi się bardzo pewnie i tu przeszkadza jedynie głośny dźwięk silnika trzycylindrowego silnika, który wyje na wysokich obrotach.

Wyposażenie i cena

Najtańsza Skoda Fabia Monte Carlo z tym silnikiem i automatem DSG kosztuje nieco ponad 67100tys. zł. Wersja, którą jeździliśmy była o wiele droższa (99900 zł). To oczywiście zasługa bogatego wyposażenia dodatkowego, a trzeba przyznać, że jego lista była całkiem imponująca.

I tak w testowej Skodzie znalazły się m.in.: bezkluczykowy dostęp do samochodu i uruchamianie silnika, dach panoramiczny, system nawigacji z łącznością z Apple, kontrola odstępu od poprzedzającego auta z funkcją awaryjnego hamowania, kamera cofania, tempomat, podgrzewane fotele, 18-calowe felgi, czy Bi-LED-owe reflektory.