Skoda Karaq – pierwsza jazda na Sycylii

Zaprezentowana w październiku na Sycylii Skoda Karoq ma bardzo konkretne powody, by zdobyć uznanie polskich klientów. Są to nie tylko wysoka jakość, ponadprzeciętna funkcjonalność i doskonałe wyposażenie, ale też i atrakcyjna cena – ten mały SUV w podstawie kosztuje 87900 zł i wydaje się być godną uwagi propozycją w swoim segmencie.

Skoda Karoq to mniejszy i młodszy brat Kodiaqa. W związku z tym wygląda do niego bardzo podobnie. Zwarte, muskularne nadwozie zdobią ostre linie i przetłoczenia. Jak na SUV-a przystało dolną część nadwozia chronią czarne plastikowe listwy. Przy ponad 438 centymetrach długości Karoq ma bardzo pojemną, komfortową kabinę, w której miejsca nie brakuje nie tylko z przodu, ale i na tylnej kanapie. Przy wyposażeniu tylnej kanapy w system Varioflex, który radykalnie zwiększa funkcjonalność i możliwość aranżacji przestrzeni bagażowej pojemność bagażnika może wynieść aż 1810 l (standard to 521 l).
Kanapa składa się z trzech foteli, z których każdy da się niezależnie przesuwać, składać i zupełnie wyjmować. By dostać się do przestrzeni bagażowej, wcale nie trzeba używać rąk. Wystarczy tylko przesunąć stopę pod zderzakiem i klapa otworzy się automatycznie (funkcja dostępna z elektrycznie otwieraną klapą bagażnika i bezkluczykowym systemem obsługi samochodu KESSY). Do tego mam 30 rozwiązań „Simply Clever”, które zwiększają wszechstronność i komfort eksploatacji bez podwyższania kosztów. Do debiutujących rozwiązań należy między innymi elektrycznie zwalniany i odchylany zaczep holowniczy, który pojawia się tylko wtedy, gdy jest potrzebny.
Centrum dowodzenia stanowi 9,2-calowy ekran System Infotainment Columbus. Oprócz systemu nawigacyjnego i wbudowanej pamięci, można go wyposażyć w moduł LTE, który jeszcze zwiększa możliwości i funkcjonalność. Oprócz sterowania dotykowego i głosowego po raz pierwszy w historii Skody pojawia się tutaj możliwość sterowania gestami.
Model Karoq oferowany jest z pięcioma nowoczesnymi jednostkami napędowymi, z których wszystkie spełniają najwyższą normę emisji spalin EU6. Motor 1.5 TSI o mocy 150 KM w cyklu mieszanym zużywa średnio 5,5 l/100 km, przy czym wyróżnia się wysoką dynamiką gwarantowaną przez duży moment obrotowy (250 Nm). Tak doskonały wynik mógł zostać osiągnięty wyłącznie dzięki zastosowaniu wyszukanych technologii, takich jak dezaktywacja połowy cylindrów przy mniejszym obciążeniu silnika (ACT). Do tego kierowca ma możliwość wyboru spośród 5 trybów jazdy Driving Mode Select. Dzięki temu ma pełną kontrolę nad samochodem w określonych warunkach drogowych.
Skoda Karoq kosztuje w podstawowej wersji 87900 zł.

News will be here