Skoda Karoq 2,0 TDI 150 KM

Wysoka jakość, ponadprzeciętna funkcjonalność oraz mnóstwo możliwości konfiguracyjnych to największe atuty Skody Karoq. Czeski SUV, zgodnie z przewidywaniami, jest mocnym graczem na rynku, choć emocji raczej nie wywołuje.

Nadwozie i wnętrze

Skoda Karoq to mniejszy i młodszy brat Kodiaqa. W związku z tym wygląda niemal identycznie. Zwarte, muskularne nadwozie zdobią ostre linie i przetłoczenia. Jak na SUV-a przystało dolną część nadwozia chronią czarne plastikowe listwy. Przy ponad 438 centymetrach długości Karoq ma bardzo pojemną, komfortową kabinę, w której miejsca nie brakuje nie tylko z przodu, ale i na tylnej kanapie. Przy wyposażeniu tylnej kanapy w system Varioflex, który radykalnie zwiększa funkcjonalność i możliwość aranżacji przestrzeni bagażowej, pojemność bagażnika może wynieść aż 1810 l (standard to 521 l).

Kanapa składa się z trzech foteli, z których każdy da się niezależnie przesuwać, składać i zupełnie wyjmować. By dostać się do przestrzeni bagażowej, wcale nie trzeba używać rąk. Wystarczy tylko przesunąć stopę pod zderzakiem i klapa otworzy się automatycznie (funkcja dostępna z elektrycznie otwieraną klapą bagażnika i bezkluczykowym systemem obsługi samochodu KESSY). Do tego mamy 30 rozwiązań „Simply Clever”, które zwiększają wszechstronność i komfort eksploatacji bez podwyższania kosztów.

Do debiutujących rozwiązań należy między innymi elektrycznie zwalniany i odchylany zaczep holowniczy, który pojawia się tylko wtedy, gdy jest potrzebny. Centrum dowodzenia stanowi 9,2-calowy ekran System Infotainment Columbus. Oprócz systemu nawigacyjnego i wbudowanej pamięci, można go wyposażyć w moduł LTE, który jeszcze zwiększa możliwości i funkcjonalność. Oprócz sterowania dotykowego i głosowego po raz pierwszy w historii Skody pojawia się tutaj możliwość sterowania gestami.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maskę testowej Skody trafił turbodiesel o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 340 Nm. Na papierze Karoq startuje do setki w 9,3 sekundy, a wskazówka prędkościomierza maksymalnie wychyla się do 195 km/h. Napęd na obie osie jest przenoszony za pomocą 7-stopniowej skrzyni automatycznej DSG. W rzeczywistości wrażenia z jazdy tą Skodą są lepsze – auto szybko reaguje na gaz i bardzo sprawnie przyspiesza. Średnie spalanie oscyluje w okolicach 6,5 lita ON.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenia Karoqa jest zestrojone tak, jak w innych Skodach. Jest twarde, sztywne i mocno trzęsie na nierównościach, a gdy trafi na większe dziury, jest też głośne. Ale po gładkim jedzie jak po sznurku i wcale nie czuć, że mamy pod sobą ciężkiego SUV-a. Na bardzo wysokim poziomie stoi wyciszenie kabiny, fotele są bardziej niż wygodne, więc pokonywanie długich tras tym autem wcale nie powoduje dyskomfortu.

Wyposażenie i cena

Wyjściowo Skoda Karoq kosztuje 90200 zł. Wersja testowa jest dużo droższa – zapłacimy za nią 172200 zł, ale też dostaniemy o wiele lepiej skonfigurowany samochód. Na jego pokładzie znajdziemy m.in.: silnik diesla z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4, automatyczną klimatyzację, system wspomagania parkowania, tapicerkę z Alcantary, aktywny tempomat, funkcje monitorowania martwego pola w lusterkach i asystenta pasa ruchu, elektrycznie sterowany fotel kierowcy i system nawigacji satelitarnej z ponad 9-calowym wyświetlaczem.

News will be here