Skoda Octavia RS 2,0 245 KM

Świetny wygląd, bogate wyposażenie, ponadprzeciętna funkcjonalność i niemal ćwierć tysiąca koni pod maską. Skoda Octavia w wersji RS jest nie tylko szybka, ale też i bardzo praktyczna, a takie połączenie zachwyca większość Polaków.

Nadwozie i wnętrze

Wersja Octavii okraszona magicznym skrótem RS prezentuje się jeszcze bardziej efektownie, a robi to za sprawą dyskretnie podkreślonych detali w zderzakach, większym kołem, czy dużym spojlerem na końcu dachu. Czerwony lakier świetnie współgra z czarnymi wstawkami i z dymionym kolorem 19-calowych felg. Również wnętrze ma sportowy sznyt.

Obite alcantarą deska rozdzielcza i boczki drzwi, kubełkowe fotele, aluminiowe nakładki na pedałach i wszechobecne czerwone przeszycia nie pozwalają zapomnieć, że pod nogą mamy o wiele więcej mocy niż w przeciętnym kombi. Mamy też sportową kierownicę, a przez nią widok na wirtualne zegary i wyświetlacz typu head up, który projektuje wybrane wskazania komputera na szybie. Cała kabina robi świetne wrażenie. Nie tylko jest obszerna, ale też świetnie i gustownie zaprojektowana. Wystarczy tylko spojrzeć na kształt klamek, kratek nawiewów czy kluczyk.

Jedynym mankamentem jest brak na pokładzie gniazd USB typu A. Mało tego, w kabinie nie znajdziemy nawet gniazda zapalniczki, więc naładowanie telefonu starszego typu nie wchodzi w grę. O tym, że Octavia nie jest przeciętnym kompaktem, świadczy ilość miejsca na tylnej kanapie. Siadając ma się wrażenie, że podróżujemy limuzyną. Do tego mamy 600-litrowej pojemności bagażnik z wielkim otworem, bo Octavia RS nie jest klasycznym sedanem, a liftabckiem, w którym pokrywa bagażnika jest zintegrowana z tylną szybą.

Silnik i skrzynia biegów

Sercem RS jest dwulitrowy motor benzynowy TSI o mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 360 Nm. Takie wartości przekładają się na świetne osiągi: sprint do setki trwa 6,7 sekundy. Napęd przenoszony jest na przednią oś za pomocą automatycznej skrzyni DSG, która świetnie radzi sobie w zwykłym użytkowaniu, ale przy sportowej jeździe nieco się spóźnia z redukcją. Przy swojej mocy auto potrafi być oszczędne i średnio spalić w okolicach 8 litrów benzyny.

Zawieszenie i komfort jazdy

Pod względem wygody i precyzji prowadzenia Octavia RS zadowoli większość wymagających kierowców. Kilka dostępnych trybów jazdy pozwoli dobrać charakterystykę zawieszenia do swoich upodobań bądź do potrzeby chwili. Auto świetnie klei się do asfaltu, nie przechyla się w zakrętach, a kubełkowe fotele świetnie trzymają ciało w ryzach. W trybie komfortowym Skoda radzi sobie z większością nierówności, zaś w przeciwległym ustawieniu sportowym jest jeszcze bardziej posłuszna kierowcy, ale nie powoduje przy tym niebezpieczeństwa wypadnięcia wszystkich plomb bądź przygryzienia języka. Prowadzi się pewnie, bardzo przewidywalnie i łatwo.

Wyposażenie i cena

Octavia RS w prezentowanej wersji kosztuje 150 400 zł. Nasza testówka miała kilka dodatków wymagających dopłaty, m.in. 19-calowe felgi i wyświetlacz head-up. Poza tym na pokładzie pojazdu wartego 160 900 zł znalazły się np.: kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i obszyte alcantarą, wielofunkcyjna kierownica, aktywny tempomat, bezkluczykowy dostęp do samochodu, automatyczna klimatyzacja, elektroniczne systemy bezpieczeństwa czy chowany w oparciu tylnej kanapy podłokietnik.

News will be here