Skoda Superb 1,5 TSI 150 KM

Budżetowa limuzyna – tak śmiało można napisać o Skodzie Superb, którą napędza silnik 1,5. Osiągami samochód nie powala, ale z zewnątrz nie widać, ile ma koni pod maską, więc do spokojnego i dostojnego przemierzania ulic nadaje się świetnie.

Nadwozie i wnętrze

Skoda Superb już nie tylko wymiarami i bogatym wyposażeniem aspiruje do klasy premium, ale też i wyglądem. Auto w końcu wygląda jak prawdziwa limuzyna. Prezentuje się bardzo okazale. Wielka w tym zasługa nie tylko odpowiednich proporcji, ale przede wszystkim postawienia na proste linie. A tych w nadwoziu Superba znajdziemy pod dostatkiem – takie właśnie przetłoczenie biegnie niemal przez całą długość auta – od przednich reflektorów po tylne lampy.

Proste są linie nadkoli, ale rekord bije pokrywa silnika, gdzie mamy aż 6 przetłoczeń, z których najbardziej okazałe jest to biegnące przez środek maski. Całość świetnie uzupełniają reflektory, które kształtem przypominają cięty kryształ. Superb do miana prawdziwej limuzyny dorósł też i w środku. Spasowanie wszelkich elementów nie budzi większych zastrzeżeń, ale tak powinno być w każdym samochodzie tej klasy. Poza tym kokpit jest poukładany i ergonomiczny.

Znalezienie właściwej pozycji za kierownicą nie stwarza najmniejszych problemów. W testowanej wersji przednie fotele posiadają elektryczną regulację i są podgrzewane, podobnie jak siedziska z tyłu. Ponadto wnętrze zapewnia więcej niż dostateczną ilość miejsca i nikt nie będzie miał powodów do narzekań, nawet podróżując na tylnej kanapie. Superb bije na głowę niemiecką konkurencję, jeżeli chodzi o pojemność kufra. Pomieścić w nim można aż 660 litrów bagażu, a to już wynik rewelacyjny.

Silnik i skrzynia biegów

150 KM i 250 Nm w zakresie od 1500 do 3500 tys. obr./min. – takimi parametrami legitymuje się doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który napędza testową Skodę. Napęd jest przenoszony jedynie na pierwszą oś za pośrednictwem 7-stopniowego automatu DSG.

Auto przyspiesza do 100 km/h w 8,8 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 210 km/h. Takie wartości w zupełności wystarczają do w miarę komfortowego poruszania się po naszych drogach, ale nie ukrywajmy, do pełni szczęścia to pod nogą jednak brakuje. Rekompensuje to za to niskie zużycie paliwa oscylujące w okolicach 7 l/100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Na drodze Skoda zachowuje się bardzo stabilnie i przewidywalnie. Konsekwentnie trzyma się wyznaczonego toru jazdy, a to za sprawą dość twardego zawieszenia, którego sztywność, niestety, daje się we znaki na naszych wybojach. Jednak takie jego zestrojenie jest nie do przecenienia, gdy poruszamy się po dobrych jakościowo drogach.

Wyposażenie i cena

Skoda Superb w tej wersji (Style) kosztuje wyjściowo 129150 zł. Odmiana testowa, po doposażeniu, to ponad 164 tys. zł. Ma za to przyciemniane szyby, trzy tryby jazdy, samopoziomujące się tylne zawieszenie, kamerę cofania, 18-calowe felgi, skórzaną tapicerkę, okno panoramiczne, kilka asystentów bezpieczeństwa, aktywny tempomat czy składany hak holowniczy.