Skoda Yeti 4×4 2,0 TDI 150 KM

Skoda Yeti to jeden z najbardziej cenionych SUV-ów. Charakteryzuje się pudełkowatym kształtem, dobrymi właściwościami jezdnymi, przestronną kabiną i tym, co Polacy wciąż bardzo cenią, czyli niemiecką technologią.

Nadwozie i wnętrze

Przód auta od razu zdradza, że mamy do czynienia ze Skodą. Kształtne lampy, masywny zderzak i charakterystyczny dla czeskiej marki grill nie pozwolą pomylić Yeti z żadnym innym samochodem. Uroku autku dodają klasyczne felgi, nakładki na progach i nadkolach oraz „terenowe” zderzaki. Yeti nadal wyróżnia się spośród konkurencji kwadratowymi kształtami, które dziś wyglądają na klasyczne, a do tego pozwalają na wygospodarowanie maksimum miejsca w kabinie. Samo wnętrze jest bardzo przestronne. Ergonomia, niesamowita wręcz funkcjonalność oraz dobrej jakości materiały to cechy rozpoznawcze Skody. Wygodna, a do tego świetnie wyglądająca, niemal sportowa skórzana kierownica, czytelne zegary i wszystkie przełączniki w zasięgu ręki umilają życie kierowcy. Wysoka pozycja za kółkiem sprawia, że widoczność jest dużo lepsza niż w zwykłej osobówce, a to w dużej mierze przekłada się na bezpieczeństwo. Poza tym wszystko jest na swoim miejscu, nie ma żadnych zbędnych przycisków czy ekstrawaganckich dodatków.

Silnik i skrzynia biegów

Testowa Skoda Yeti została wyposażona w 150-konny silnik 2.0 TDI. Dodatkowo do dyspozycji mamy 6-biegową przekładnię manualną oraz napęd na obie osie. Auto do setki startuje w 9 sekund i może rozwinąć maksymalną prędkość wynoszącą 195 km/h. Ważące prawie 1,5 tony Yeti jest bardzo żwawe, doskonale współpracuje z kierowcą i dobrze radzi sobie nie tylko na asfalcie, ale również w lekkim terenie. Dzięki tej skrzyni oraz niewysilonemu silnikowi auto w cyklu miejskim potrzebuje ok. 7 – 8 l paliwa na 100 km. Na trasie wartość ta może spaść w okolice 4 litrów.

Zawieszenie i komfort jazdy

Już po pierwszej przejażdżce po zakorkowanym mieście każdy kierowca doceni podwyższone Yeti. Wszelkie nierówności, takie jak zapadnięte studzienki kanalizacyjne, wyboje, czy wysokie krawężniki auto pokonuje bardzo pewnie, choć też i mocno odczuwalnie. W trasie, dzięki sztywnemu zawieszeniu Yeti pewnie trzyma się drogi. Mimo dość wysoko położonego środka ciężkości tylko nieznacznie wychyla się na zakrętach. Napęd na obie osie, zawieszenie i wysoki prześwit sprawiają, że ta Skoda doskonale radzi sobie na śliskich nawierzchniach oraz w lekkim terenie.

Wyposażenie i cena

Bazowa wersja testowego Yeti to koszt 113290 zł. Nasz samochód miał jednak bogatszą wersję wyposażenia od podstawy i był warty niemal 129 tysięcy. Na jego pokładzie znalazły się m.in.: alarm z funkcją monitoringu wnętrza i czujnikiem przechyłu, panaromiczne okno dachowe, bi-ksenony ze światłami LED do jazdy dziennej, podgrzewane fotele, tempomat, nawigacja i kamera cofania.