Skończą się nerwy pacjentów

To może być rewolucja w chełmskim szpitalu i koniec utrapienia pacjentów, którzy narzekają na problemy z rejestracją do specjalistów w poradniach. Lecznica w końcu wprowadzi elektroniczny system na wzór call center z powiadamianiem esemesowym i możliwością odwoływania wizyt.

Kolejki do okienka rejestracji i nerwy chorych, którzy nie mogą dodzwonić się i umówić na wizytę do specjalisty, to chleb powszedni w przyszpitalnej przychodni. Wiele razy pacjenci skarżyli się, że aby umówić się do lekarza, musieli koczować w szpitalu nawet od 5 rano. A i tak nie dla wszystkich wystarczało numerków. Inni wyrzucali dyrekcji szpitala, że do niektórych poradni, np. ortopedycznej, nie przyjmowano zapisów przez telefon. Pacjenci mimo gipsu na nodze musieli zjawić się osobiście albo wysyłać kogoś z rodziny, żeby zapisał ich na wizytę. Zmienił to były dyrektor Jacek Buczek. Ale i tak skargi nie ustały, bo nie wszystkim chorym udawało się dodzwonić do szpitala.

To utrapienie pacjentów wkrótce się skończy. Szpital chce wprowadzić nowoczesny system telefonicznej rejestracji pacjentów.

– Ma to być skoordynowany system, na wzór call center z esemesowym przypominaniem o wizytach i możliwością ich odwoływania – mówi Kamila Ćwik, dyrektor chełmskiego szpitala.

Przez nieodwoływanie wizyt przez pacjentów, którzy mimo rejestracji znaleźli np. innego lekarza, sztucznie wydłużają się kolejki. Ministerstwo Zdrowia zapowiadało nawet, że będzie za to karać. – To rzeczywiście spory problem. Tylko w naszym szpitalu około 800 pacjentów w miesiącu nie zgłasza się na umówione wizyty – przyznaje dyrektor Ćwik. – Ale warunkiem naliczania opłat, o których mówił minister, jest możliwość skutecznego odwołania wizyty. A teraz, jeżeli pacjent nie może się dodzwonić do rejestracji, to takiej opłaty nie moglibyśmy naliczyć. Chcemy usprawnić cały system. To będzie dużo wyższy poziom rejestracji.

Przetarg na wdrożenie systemu został już ogłoszony. Wdrożenie zajmie około

2 miesięcy. System będzie uruchamiany etapami i stopniowo będzie obejmował kolejne poradnie. (bf)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here