Strabag powiększy terminal

I etap rozbudowy obejmie dobudowanie wschodniego skrzydła terminala

Port Lotniczy Lublin rozstrzygnął przetarg na rozbudowę terminala pasażerskiego. Spośród czterech ofert najlepszą złożył koncern Strabag, oferując 10,6 mln zł netto. Umowa ma zostać podpisana do 15 marca.


Świdnickiemu lotnisku udało się znaleźć firmę, która zajmie się rozbudową budynku terminalu pasażerskiego. Pierwszy przetarg na tę inwestycję PLL ogłosił już wiosną ub. r. Wpłynęła tyko jedna oferta i to na kwotę, która o 4 mln zł przewyższała przewidziane na ten cel fundusze. Postępowanie unieważniono i podjęto decyzję o ogłoszeniu kolejnego przetargu, ale najpierw do negocjacji zaproszono potencjalnych wykonawców. Po zakończeniu rozmów z firmami Port Lotniczy Lublin skierował zapytanie ofertowe do wykonawców. Wpłynęły 4 oferty, które przeanalizowała komisja przetargowa spółki. Za najlepszą uznano tę złożoną przez firmę Strabag.
Konieczność rozbudowy terminala – jak wyjaśnia zarząd lotniska – podyktowana jest stale wzrastającym ruchem pasażerskim. W ciągu 2017 r. świdnickie lotnisko obsłużyło ponad 430 tys. pasażerów i wykonało prawie 5 tys. operacji lotniczych. Rok 2018 również zaczął się dobrze. W styczniu udało się obsłużyć więcej pasażerów niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i to aż o 46,70 proc. Luty również okazał się rekordowy, bo z naszego lotniska skorzystało o 54 proc. pasażerów więcej niż rok wcześniej.
– Chcemy, aby pasażerowie korzystający z Portu Lotniczego Lublin mieli zapewnione komfortowe warunki. Dzięki tej inwestycji uda nam się zwiększyć przepustowości hali odlotów, a także poszerzyć część komercyjną – mówi Krzysztof Wójtowicz, prezes zarządu Portu Lotniczego Lublin.
Przewidywany termin realizacji rozbudowy terminalu to 8 miesięcy od momentu wejścia wykonawcy na plac budowy. Nowa część zostanie oddana do użytku około roku od rozpoczęcia prac, po dokonaniu odbiorów budowlanych i aranżacji lokali komercyjnych.
Projekt zakłada przebudowę istniejącego i budowę nowego skrzydła. Prace obejmą powierzchnie prawie 2200 mkw. Pod rozbudowę przeznaczono teren przy wschodnim skrzydle istniejącego terminala, w części „odloty”. W hali zlokalizowane będzie: poczekalnia odlotowa dla pasażerów strefy Schengen wraz z wyjściami dla pasażerów, nowy punkt kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia służbowe Służby Ochrony Lotniska, Służby Celnej i Służby Granicznej, poczekalnie komercyjne, salonik „business lounge” dla pasażerów strefy Schengen, toalety i pomieszczenia techniczne.
Rozbudowana część terminala będzie miała długość 34,8 m, szerokość 61,8 m oraz wysokość 8 m. Obecna hala odlotów zostanie dostosowana w całości do obsługi ruchu Non-Schengen oraz pomieści nowe stanowiska kontrolerskie Straży Granicznej. (w)