Suzuki SX4 S-Cross Strong Hybrid 1,5 116 KM

Hybrydowy S-Cross łączy zalety samochodu kompaktowego z rozwiązaniami aut znanymi z segmentu SUV. Może nie zachwyca designem czy ultranowoczesnymi rozwiązaniami, ale jest wygodny, w miarę oszczędny i ma klasyczną kabinę bez cyfrowych fajerwerków, więc starsi albo konserwatywni kierowcy nie będą mieli problemów z obsługą wszystkich funkcji.


Nadwozie i wnętrze

Poprzednia generacja S-Crossa pod względem stylistycznym budziła mieszane uczucia. Model, który jest dostępny w ofercie od ubiegłego roku już takich kontrowersji nie budzi. Z zewnątrz jest bardzo podobny do większego brata, czyli Acrossa. Ma charakterystyczny pionowo ścięty przód, duże skośne reflektory oddzielone czarna atrapą chłodnicy i muskularny zderzak. Z tyłu w oczy rzucają się przede wszystkim białe lampy bardzo mocno wystające poza obrys karoserii i zdecydowanie cofnięty zderzak. Całe nadwozie w dolnej części okalają czarne plastiki ochronne.

Wnętrze, mimo modernizacji, rysunkiem odbiega nieco od konkurencji. Nie jest tak minimalistyczne jak w większości obecnych samochodów, nie znajdziemy w nim kilometrów kolorowych diod czy choćby wirtualnych zegarów. Nie jest to jednak jego wadą, bo wciąż wielu kierowców woli właśnie takie proste i sprawdzone rozwiązania. Fotele, mimo krótkiego siedziska, są wygodne i pokryte przyjemną w dotyku tapicerką.

Plastiki nie są najwyższej próby, ale ich spasowanie nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Miejsca w kabinie jest więcej, niż w poprzedniku, choć modele mają taką samą długość. Bagażnik ma pojemność 430 l. Gdy sięgamy do jego najdalszej części, trzeba uważać, by nie pobrudzić ubrania o zdecydowanie wystający zderzak.

Silnik i skrzynia biegów

Jeszcze do niedawna modele Suzuki były tzw. miękkimi hybrydami. W wersji testowej znalazł się napęd klasycznie hybrydowy, czyli z dodatkowym silnikiem elektrycznym, który wspomaga czterocylindrowy, wolnossący silnik benzynowy 1.5 Dualjet z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 102 KM. Jednostka elektryczna dostarcza dodatkową moc 33 KM, a sumaryczna moc całego układu wynosi 116 KM. Suzuki demonem prędkości nie jest – prędkość maksymalna wynosi 175 km/h, a przyspieszenie do setki trwa 12,7 s. Ale S-Cross ma inną zaletę, czyli niskie zużycie paliwa. Średnio można zejść poniżej 6 litrów benzyny na 100 km w cyklu mieszanym.

Zawieszenie i komfort jazdy

To również bardzo mocna strona Suzuki. Jego zawieszenie jest zestrojone w taki sposób, by komfortowo tłumić nierówności. W zestawieniu z miękkimi fotelami mamy wrażenie, że auto płynie po nierównościach. Takie nastawy oraz dodatkowy ciężar w postaci silnika elektrycznego i baterii ma oczywiście wpływ na precyzję jazdy i nie ma co ukrywać, że auto ma tendencję do wyjeżdżania przodem, ale dzieje się tak jedynie wtedy, gdy zdecydowanie przesadzimy z prędkością. W normalnej, codziennej jeździe tego nie czuć.

Wyposażenie i cena

Suzuki S-Cross już w podstawie jest porządnie wyposażony. Cennik tej wersji zaczyna się od kwoty 128900 zł za odmianę z napędem na przednią oś, zaś od 140900 zł kosztuje ta z napędem AllGripp. Na pokładzie naszej testówki znalazły się m.in. nowy system multimedialny, aktywny tempomat, system kamer, kilka elektronicznych wspomagaczy jazdy, klimatyzacja, podgrzewane fotele, automatyczna skrzynia biegów.

News will be here