Suzuki Vitara 1,0 111 KM

Ostatnia generacja Vitary nie jest już terenówką, a zwykłym crossoverem z malutkim silnikiem. Wygląda całkiem nieźle, nieźle się prowadzi, ale jej największym atutem jest stosunek jakości do ceny. Bogato wyposażone auto z napędem 4×4 kosztuje nieco ponad 80 tys. zł i na tym polu ustępuje chyba tylko Dacii Duster.

Nadwozie i wnętrze

Vitara w dwukolorowym nadwoziu wygląda całkiem przyzwoicie. Nie jest już oczywiście autem z zacięciem terenowym, bo teraz 99 procent użytkowników crossoverów wjeżdża co najwyżej na wyższy krawężnik, dlatego można ją także kupić w wersji z napędem na przednią oś. Wyróżnikiem Vitary jest też paleta nowych lakierów. Większość jest w modnych teraz, pastelowych kolorach, a w opcji można wybrać nadwozie pomalowane w dwóch kolorach.

Ciekawostką jest analogowy zegarek umieszczony pomiędzy wylotami nadmuchu, który wyskalowano w języku Kraju Kwitnącej Wiśni (a przynajmniej tak podejrzewamy, bo równie dobrze mogą to być liczebniki np. koreańskie). Kabina Vitary jest ciemna, ale wykonana (oprócz wspomnianej wstawki i twardych boczków drzwi) z niezłych materiałów. Deska rozdzielcza wygląda prosto i atrakcyjnie, nie jest przeładowana nadmierną liczbą przycisków i wszystko obsługuje się intuicyjnie.

Niedopracowane za to są fotele, na których trudno znaleźć satysfakcjonującą pozycję, a po długiej podróży powodują one ból pleców. Bagażnik ma pojemność 365 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

Testowy egzemplarz Vitary napędzał benzynowy silnik o pojemności 1.0 współpracujący z manualną 5-stopniową skrzynią biegów. Jednostka ta generuje 111 KM, które co prawda wystarczają do w miarę sprawnego poruszania się po mieście, ale o dynamicznej jeździe trzeba zapomnieć (sprint do setki trwa 11,5 s). Przy spokojnej jeździe auto pali średnio ok. 6,5 litrów benzyny na 1000 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Vitara prowadzi się jak zwykła osobówka. Zawieszenie jest sztywne i przewidywalne, przez co tracimy nieco na komforcie. Uciążliwą rzeczą jest konieczność nieustannej korekcji toru jazdy, gdy jedziemy na wprost, a przy wyższych prędkościach lub przy dynamicznym starcie we znaki (a raczej uszy) daje się głośno pracujący silnik.

Wyposażenie i cena

Cennik Vitary otwiera kwota 64900 zł za wersję z napędem na przednią oś. Nasza testówka wyposażona była w AllGrip z trzema trybami jazdy, klimatyzację, szyberdach, podgrzewane fotele, czy wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, kilka elektronicznych asystentów jazdy. Ceny takiej wersji rozpoczynają się od 81900 zł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here