Suzuki Vitara Hybrid 1,4 140 KM

Mało pali, ma napęd na cztery koła i świetną opinię wśród użytkowników. To Suzuki Vitara – auto, które charakteryzuje się świetnym stosunkiem jakości do ceny, a brak elektronicznych gadżetów nadrabia prostotą obsługi.


Nadwozie i wnętrze

Vitara w dwukolorowym nadwoziu wygląda bardzo ładnie, nawet elegancko. Nie jest już oczywiście autem z zacięciem terenowym, bo zdecydowana większość użytkowników crossoverów wjeżdża co najwyżej na wyższy krawężnik, dlatego można ją także kupić w wersji z napędem na przednią oś. Wyróżnikiem Vitary jest też paleta nowych lakierów. Większość jest w modnych teraz, pastelowych kolorach, a w opcji można wybrać nadwozie pomalowane w dwóch kolorach.

Wnętrze Vitary jest ciemne, ale wykonane z niezłych materiałów. Rozświetlają je wstawki w kolorze nadwozia wokół nawiewów powietrza czy na boczkach drzwi. Deska rozdzielcza wygląda prosto i atrakcyjnie, nie jest przeładowana nadmierną liczbą przycisków i wszystko obsługuje się intuicyjnie. Fotele nie są jakieś superwygodne, ale też i nie powodują bólu pleców nawet po dłuższej podróży. Miejsca na tylnej kanapie za wiele nie ma, szczególnie na nogi, ale w tym segmencie to akurat nie powinno dziwić. Bagażnik ma pojemność 365 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

Testowy egzemplarz Vitary napędzał benzynowy silnik o pojemności 1.4 współpracujący z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów. Jednostka ta generuje 129 KM, a dodatkowe 11 koni i 50 Nm zapewnia mały silnik elektryczny. Ten układ to tzw. miękka hybryda, więc kierowca nie ma żadnej ingerencji w jego ustawienia. Generator włącza się sam podczas ruszania, czy mocniejszego wciśnięcia pedału przyspieszenia. Akumulator ładuje się również samoistnie podczas odpuszczania gazu i hamowania. Ale największym atutem silnika elektrycznego jest jego znaczny wpływ na spalanie. W odmianie niehybrydowej ta sama jednostka potrafi spalić o 1 – 1,5 benzyny więcej przy podobnych osiągach. Vitara z tym napędem średnio paliła 7,2 litra bezołowiówki na 100 km

Zawieszenie i komfort jazdy

Vitara prowadzi się jak zwykła osobówka. Zawieszenie jest sztywne i przewidywalne, przez co tracimy nieco na komforcie. Uciążliwą rzeczą jest konieczność nieustannej korekcji toru jazdy, gdy jedziemy na wprost, a przy wyższych prędkościach lub przy dynamicznym starcie we znaki (a raczej uszy) daje się głośno pracujący silnik. Za to z pewnością docenimy napęd na cztery koła, który idealnie sprawdzi się na śliskiej nawierzchni.

Wyposażenie i cena

Cennik Vitary otwiera kwota 86 500 zł za wersję z napędem na przednią oś. To nadal bardzo atrakcyjna cena, bo porównywalna do podstawowo wyposażonego kompaktu. Nasza testówka w topowej odmianie Elegance Sun miała niemal wszystko: AllGrip z trzema trybami jazdy, klimatyzację, szyberdach, podgrzewane fotele, wielofunkcyjną kierownicę, aktywny tempomat, kilka elektronicznych asystentów jazdy. Tak skonfigurowane auto z rocznika 2021 kosztuje 118 500 zł. Zamawiając model z bieżącego roku produkcji, nie będzie można zestawić go z automatyczną skrzynią biegów, więc to ostatni dzwonek dla kogoś, kto jest zdecydowany na taką właśnie Vitarę.

News will be here