Świecące zebry uratują pieszych

Na przejściach dla pieszych, na najbardziej niebezpiecznym odcinku al. Andersa, od ronda generała Berbeckiego do BOM przy ul. Kleeberga, w ostatnich latach zginęło aż siedmiu przechodniów

Na dwóch przejściach dla pieszych na al. generała Andersa ma zostać poprawione oznakowanie. Zdaniem ratusza takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo osób przechodzących przez jezdnię. Chodzi o fragment od ronda Berbeckiego w kierunku Mełgiewskiej.


– W ramach programu „Bezpieczny pieszy” został opracowany projekt uwzględniający poprawę bezpieczeństwa na przejściach. Projekt zakłada zastąpienie istniejącego oznakowania znakami na tle z folii odblaskowo-fluorescencyjnej. Na nawierzchni przed przejściami zostaną umieszczone piktogramy znaku „przejście dla pieszych” – poinformował Artur Szymczyk, zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju, odpowiadając na interpelację Adama Osińskiego z klubu radnych Krzysztofa Żuka.

Radny apelował o „podjęcie działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa osób korzystających z przejść dla pieszych na Alei Andersa”. – Wiele tragicznych wydarzeń na Al. Andersa jest dostatecznym sygnałem do podjęcia skutecznych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo dla pieszych – przekonywał A. Osiński.

Zdaniem byłego przewodniczącego zarządu dzielnicy Kalinowszczyzna szczególnie niebezpieczny jest odcinek Andersa od ronda generała Berbeckiego do przejścia na wysokości Biura Obsługi Mieszkańców przy ul. Kleeberga. – Wnioskuję o oznaczenie przejść w kolorze biało-czerwonym (dotychczasowe są mało widoczne). Na wspominanych przejściach dochodzi do wielu kolizji i wypadków śmiertelnych. W czasie kilku lat śmierć poniosło siedem osób, a wiele odniosło obrażenia – zauważył radny w swojej interpelacji.

Zastępca prezydenta w odpowiedzi na pismo poinformował, że Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością UM wystąpił już o dodatkowe pieniądze na realizację projektów „Bezpieczny pieszy”. – Po uzyskaniu środków finansowych, pozytywnych opinii i zatwierdzeniu, projekt zostanie przekazany do realizacji – zapowiedział A. Szymczyk.

Radny Osiński miał jeszcze więcej uwag. – Ponadto zachodzi potrzeba wyznaczenia lewoskrętu dla pojazdów skręcających na wjazd w osiedle Niepodległości. Na wysokości Kleeberga 12 A bardzo często dochodzi do stłuczek – wyliczał Adam Osiński. Do tej prośby ratusz się nie przychyli. – Warunki techniczne projektowania dróg, szerokość pasa dzielącego jezdnie uniemożliwiają wyznaczenie lewoskrętu w tym miejscu – wyjaśnił zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju. Grzegorz Rekiel