Szkole bazgroły nie przeszkadzają

Pomazana elewacja najwyraźniej nie wszystkim przeszkadza

Mieszkańcy osiedla B. Prusa zwracają uwagę na pomazane pseudografitti elewacje budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5 przy ul. Rzeckiego. – Cała podstawówka jest w różnych bazgrołach, a miasto i szkoła nie robią z tym nic. Przecież tu wystarczy kilka wiader farby i udałoby się odnowić przynajmniej najbardziej pomazaną niewielką ścianę pod oknami basenu – wskazuje pani Barbara.

W skład ZSO nr 5 wchodzą Szkoła Podstawowa nr 22 oraz XIX Liceum Ogólnokształcące. Cały obiekt przeszedł kompleksową termomodernizację jeszcze w 2004 roku. Była to jedna z pierwszych ocieplonych szkół w mieście, która zyskała wówczas zupełnie nową estetykę. Miejsce poszarzałej elewacji z okresu lat 80-tych zajęły odcienie zieleni. Niestety, przez ostatnie kilkanaście lat gmach placówki jest regularnie oszpecany przez wandali i pseudografficiarzy.

Mieszkańcy osiedla im. Prusa wskazują, że szkoła, która po remoncie, była chlubą całej okolicy, teraz nie jest jej najlepszą wizytówką, a wystarczyłoby trochę farby i parę godzin pracy, by to zmienić. Zastanawiają się również jak działa szkolny monitoring, skoro bezkarnie można mazać po murach.

Urzędnicy przyznają, że jest problem z tym miejscem, jednak dotąd placówka nie zgłaszała do Urzędu Miasta potrzeb remontowych w zakresie elewacji i w budżecie nie zaplanowano środków na odmalowanie obiektu.

– Wszelkie kwestie remontowe są zgłaszane bezpośrednio przez szkoły, które zarządzają swoim terenem. SP nr 22 (ZSO nr 5) nie wnioskowała do Wydziału Inwestycji i Remontów Urzędu Miasta Lublin o wykonanie tego typu remontu i kwestia odmalowania elewacji szkoły nie była więc nawet rozważana. W pierwszej kolejności pracami remontowymi obejmowane są zgłoszenia priorytetowe, mniej pilne zadania realizowane są w późniejszym terminie lub odkładane w czasie. Taka weryfikacja wynika z określonej puli środków, przeznaczonych na te cele – mówi Monika Głazik z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Marek Kościuk

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here