Tak mają wyglądać węzły na ekspresówce S17

Węzeł Krasnystaw Północ i Izbica na wizualizacji przygotowanej przez Mosty Katowice

Jak już informowaliśmy lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał wykonawców dwóch odcinków trasy ekspresowej nr 17, Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. Jeśli nie będzie odwołań, a Urząd Zamówień Publicznych zatwierdzi rozstrzygnięcie, inwestycje warte w sumie ponad 1,6 mld złotych ruszą w drugim kwartale tego roku. Wiemy, jak będą wyglądały węzły Krasnystaw-Północ i Izbica.

Przypomnijmy, odcinek z Piask do Łopiennika ma mieć 16,6 km długości i będzie przebiegać nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Jego początek jest zaplanowany na węźle Piaski – Wschód, który zostanie przebudowany, gdyż w tym miejscu trasa S17 będzie łączyła się z S12 w kierunku Dorohuska. Inwestycja obejmie też budowę trzech nowych węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice i Łopiennik. Przetarg na przygotowanie projektu i wykonanie tego odcinka wygrała firma Intercor z siedzibą w Zawierciu z ceną 695,5 mln zł.

Z kolei trasa ekspresowa z Krasnegostawu do Izbicy ma liczyć 18,8 km. Rozpocznie się ona w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo droga będzie przebiegać po śladzie obecnej „siedemnastki”, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. W ramach inwestycji powstaną też trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Pierwszy z nich jest zaplanowany w pobliżu restauracji Mc Donald`s i stacji paliw Orlen. Tam też ma powstać Miejsce Obsługi Podróżnych. Drugi z węzłów jest przewidziany natomiast nieopodal Krasnostawskiej Spółdzielni Mleczarskiej. Na wykonawcę tego odcinka GDDKiA wybrała warszawski Mostostal, którego oferta na zaprojektowanie i wybudowanie opiewała na 936,6 mln zł.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem kierowcy nowymi odcinkami S17 na terenie powiatu krasnostawskiego pojadą w 2027 roku. Do wykonania pozostanie jeszcze odcinek łączący Łopiennik z węzłem Krasnystaw Północ, który znajduje się wciąż na etapie prac przygotowawczych. (d)