Terminal z drugim skrzydłem

Dobiegają końca prace związane z rozbudową terminalu Portu Lotniczego Lublin. W dobudowywanym wschodnim skrzydle trwają już roboty wykończeniowe i montażowe, a obiekt ma być gotowy w przyszłym miesiącu. PLL muszą sprężyć się, by go zapełnić, bo lotnisko traci kolejne połączenia. Tym razem zawieszenie od wiosny lotów do Londynu zapowiedział Ryanair.


Pod koniec kwietnia br. ogłoszono pierwszy przetarg na rozbudowę lotniska w Świdniku. Jak wówczas wyjaśniano, było to podyktowane rosnącą liczbą podróżną i prognozami, według których z roku na rok będzie ich przybywać. Niestety postępowanie trzeba było unieważnić. Wpłynęła tylko jedna oferta i to o prawie 4 mln zł droższa niż PLL zamierzało przeznaczyć na ten cel. Ogłoszono więc kolejne postępowanie w nieco zmienionej formule i ostatecznie udało się wybrać wykonawcę, a dziś rozbudowa terminalu jest już na ukończeniu.

Jak informuje lotnisko, wewnątrz dobudowanej części terminala wykonano ścianki działowe i posadzki, montowane są także podwieszane sufity. Po zakończeniu robót rozpocznie się procedura odbiorów jakościowych obiektu. W dalszych planach jest wyposażenie strefy odprawy pasażerów, jak i części komercyjnej (kawiarni oraz dwóch sklepów wolnocłowych). W najbliższym czasie wykonawca, firma Strabag, rozpocznie także porządkowanie terenu budowy.

Rozbudowana część terminala ma długość 34,8 m; szerokość 61,8 m oraz wysokość 8 m. Zlokalizowane są tu m.in. poczekalnia wraz z wyjściami dla pasażerów strefy Schengen, nowy punkt kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia służbowe Służby Ochrony Lotniska, Służby Celnej, Służby Granicznej, salonik „business lounge” dla pasażerów strefy Schengen (z wyjściem na patio), toalety i pomieszczenia techniczne. Przebudowa ma kosztować około 10,6 mln zł.

Ryanairowi się nie opłaca?

Niestety są też gorsze wiadomości z lotniska. W przyszłym roku zawieszone zostanie obsługiwane przez linie Ryanair połączenie na Londyn-Stansted. Ostatni z zaplanowanych lotów ma odbyć się 31 marca. Jak informują władze lotniska z lotami wejdą węgierskie linie WizzAir, które od marca 2019 roku planują uruchomienie dodatkowych połączeń na Londyn-Luton. W sumie w ciągu tygodnia będzie ich dziesięć (o trzy więcej niż teraz). Połączenia będą obsługiwały Airbusy A 321, większe od samolotów, jakimi do Londynu lata Ryanair. (w)