Volkswagen Golf Alltrack 2,0 TDI 184 KM

Dobre osiągi, niewielkie koszty utrzymania, mnóstwo przestrzeni w kabinie i bagażniku, napęd na cztery koła i mnóstwo nowoczesnych systemów – Volkswagen Golf Alltrack to jeden z najbardziej uniwersalnych samochodów na naszym rynku.

Nadwozie i wnętrze

Alltrack to odmiana Golfa w wersji kombi. Podwyższony, z ochronnymi nakładkami na nadkolach, progach i zderzakach samochód wygląda najlepiej z profilu, gdzie widać jego wszystkie charakterystyczne elementy podkreślone przez stylowe obręcze kół. Czarny dół, ramki szyb i słupki boczne świetnie kontrastują z bielą karoserii. Reszta to zwykły, doskonale znany wszystkim Golf.

W centrum deski rozdzielczej wmontowano ponad 9-calowy, dotykowy ekran, którego obsługa jest banalnie prosta i intuicyjna. Pracuje on podobnie jak tablet, ma też podobne funkcje. Za jego pomocą steruje się wszystkimi ustawieniami Golfa. Równie dobrze można to robić z wysokości kierownicy, posiłkując się ekranem, który zastąpił tradycyjne zegary.

Można oczywiście dowolnie zmieniać jego wygląd oraz wskazania. Tradycyjnie bardzo mocnym punktem Golfa, także w prezentowanej wersji Alltrack są fotele. Obszyte Alcantarą są nie tylko przyjemne w dotyku, ale wygodne, z szerokim zakresem regulacji i ze świetnym trzymaniem bocznym. Bagażnik ma pojemność aż 605 litrów.

Nadwozie i wnętrze

Pod maską testowego Golfa znalazł się silnik 2.0 TDI, który generuje 184 KM, które na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h potrzebują 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 219 km/h. Napęd 4Motion na wszystkie koła przekazywany jest za pomocą przekładni automatycznej DSG, która w normalnym użytkowaniu świetnie radzi sobie z Golfem. Średnie spalanie tego samochodu to ok. 7 litrów oleju napędowego na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

W porównaniu do cywilnej odmiany Varianta Alltrack ma prześwit zwiększony o 20 mm co pozwala nie tylko na bezpieczniejsze pokonywanie krawężników, ale i na zjechanie na nieutwardzone szlaki. Jest też nieoceniony zimą, gdy jest dużo śniegu. Zawieszenie tego samochodu jest zestrojone dość sztywno, po niemiecku, co nie do końca odpowiada charakterowi tego auta. Jest za to bardzo bezpieczne. Nawet przy dużych prędkościach podwyższony Golf jest bardzo stabilny.

Wyposażenie i cena

Ceny Golfa Alltrack w takiej specyfikacji zaczynają się od kwoty 136390 zł. Oprócz diesla, skrzyni DSG i napędu 4Motion na jego pokładzie znalazły się m.in.: tapicerka z Alcantary, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, mnóstwo elektronicznych systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy, aktywny tempomat, czy adaptacyjne zawieszenie.