Volkswagen Passat GTE

Volkswagen Passat GTE to pierwsza hybryda typu plug-in, jaka pojawiła się na naszym rynku. Producent zapewnia, że auto wyłącznie na trybie elektrycznym przejedzie do 50 km. Wygląda więc na to, że będzie świetnym samochodem na codzienne dojazdy do pracy. A gdy zechcemy zaszaleć, to też jest czym, bo wraz z silnikiem spalinowym hybryda ma moc 218 KM i jest całkiem szybka.

Nadwozie i wnętrze

Volkswagen Passat GTEW nadwoziu Passata na próżno wypatrywać najmniejszych choćby ekstrawagancji. Dominują proste, eleganckie linie, które nadają autu bardzo dystyngowanego charakteru. Czarny kolor wnętrza świetnie kontrastuje z perłowym lakierem. Po zajęciu miejsca w kabinie, na każdym kroku czuć, że mamy do czynienia z najlepszymi materiałami. Skóry siedzeń są mięciutkie i przyjemne w dotyku, miejsca w kabinie jest pod dostatkiem zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie, a do tego mamy jeszcze wielki bagażnik. Kształt deski rozdzielczej nie zaskakuje niczym. Jej projekt jest bardzo prosty i czytelny. Centralnie umieszczony wyświetlacz jest sercem samochodu i to za pomocą niego możemy konfigurować nasze auto oraz zmieniać jego funkcje. Przez całą szerokość deski biegnie elegancka, drewniana listwa podkreślająca dystyngowany charakter Passata. Trójramienna kierownica świetnie leży w dłoniach, a fotele są bardzo wygodne.

Silnik i skrzynia biegów

Passat GTE jest hybrydą plug-in. Oznacza to, że czerpie moc z silnika elektrycznego oraz jednostki TSI. Auto uruchamiane jest w trybie elektrycznym. Dzięki liniowemu przyspieszeniu natychmiast po starcie dostępny jest moment obrotowy 330 Nm. Jeżeli za pomocą przycisku przy lewarku zmiany biegów aktywujemy tryb GTE, w którym silnik elektryczny i spalinowy pracują jednocześnie, hybrydowy Volkswagen przyspieszy od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy. Po osiągnięciu prędkości 130 km/h jednostka TSI zacznie wspierać silnik elektryczny, a Passat GTE przechodzi w tryb hybrydowy. W trybie tym może rozwinąć prędkość maksymalną 225 km/h. Po włączeniu przyciskiem trybu GTE siły obu silników zostają połączone. Auto rozwija wtedy moc maksymalną 218 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Teraz najciekawsze. Hybrydowym Passatem na trybie elektrycznym możemy (przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem przyspieszenia) przejechać ok. 50 km. Gdy akumulatory się wyczerpują, ładują się przy każdym hamowaniu. Można je też ładować tradycyjne – za pomocą kabla podłączyć do zwykłej sieci 230 V. Po przejściu w tryb hybrydowy Passat pali ok. 7,5 l benzyny.

Wyposażenie i cena

Volkswagen Passat GTETestowe auto było bardzo bogato wyposażone. Na jego pokładzie znalazło się bodaj wszystko, co do zaoferowania w tym modelu ma Volkswagen – od skórzanej tapicerki, przez aktywne zawieszenie i kilka elektronicznych systemów wspomagających i ostrzegających kierowcę do nawigacji, czy bezkluczykowego dostępu do samochodu. Ceny Passata GTE zaczynają się od 179 190 zł.