Volkswagen Polo 1,0 TSI 115 KM

Volkswagen Polo to bez wątpienia jeden z liderów segmentu B. Może nie kłuje w oczy wyrafinowanym stylem, ale broni się świetnym wyposażeniem oraz łatwością i pewnością prowadzenia. Niestety, swoje też kosztuje.


Nadwozie i wnętrze

Szósta generacja Polo nie została zbudowana na bazie poprzedniej wersji – stworzono ją całkowicie od nowa. Auto zdecydowanie urosło – jest szersze i dłuższe, a także niższe. Przekłada się to na pewność prowadzenia i większy komfort dla pasażerów. Co prawda miejsca na tylnej kanapie za dużo nie ma, ale za to do dyspozycji dostajemy bagażnik o pojemności aż 351 litrów (poprzednio 280 l).

Kabina jest bardzo ergonomiczna. Nowością są całkowicie cyfrowe zegary, wcześniej spotykane w wyższych modelach Volkswagena. Generalnie kabina bardzo przypomina tę znaną z Golfa, choć nie znajdziemy tu chociażby dotykowego panelu do włączania świateł. Mamy tu dwa wyświetlacze, jeden wielki i centralnie położony, drugi za kierownicą. Oba są bardzo czytelne i można je dostosować do preferencji kierowcy. Kierownica świetnie leży w dłoniach, fotele są wręcz idealnie wyprofilowane, a jedynym elementem, po którym znać, że siedzimy w aucie segmentu B są twarde plastiki pokrywające boczki drzwi. Materiały użyte do zabudowy deski rozdzielczej są już dużo lepszej jakości.

Silnik i skrzynia biegów

Zamontowany pod maską Polo trzycylindrowy benzyniak charakterystyką pracy przypomina nieco diesla. Jednolitrowa jednostka generuje 115 KM i aż 200 Nm maksymalnego momentu dostępnego już od 2000 tys. obr./min., więc nie trzeba mocno wciskać gazu, by auto chciało jechać już od samego początku. Sprint do setki trwa 9,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 196 km/h. W testowej wersji zamontowano manualną, 6-biegową skrzynię. Przełożenia są tak zestrojone, by nie utrudniać jazdy miejskiej, biegi wchodzą precyzyjnie i z przyjemnym oporem. Średnie spalanie to ok. 6,5 litra benzyny.

Zawieszenie i komfort jazdy

Volkswagenem Polo jeździ się bardzo przyjemnie i komfortowo. Zawieszenie skutecznie tłumi nierówności, ale uwagę warto zwrócić na fantastyczne wręcz wyciszenie kabiny, do której docierają zaledwie echa i pracy silnika, i szumu opon, i opływającego samochód powietrza. Dzięki temu podróżowanie po autostradach autem segmentu B jest nadzwyczaj komfortowe.

Wyposażenie i cena

Ceny Polo zaczynają się od 62 190 zł. Wyposażenie seryjne obejmuje: czworo drzwi, system obserwacji otoczenia przed autem Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i systemem wykrywającym pieszych, a także system automatycznego hamowania po kolizji. Testówka była oczywiście skonfigurowana topowo. Na jej pokładzie znalazło się miejsce na adaptacyjny tempomat, kilka trybów jazdy, system nawigacji, wielofunkcyjną kierownicę czy wirtulne zegary. Tak wyposażone auto kosztuje ok. 90 tys. zł.