Volkswagen Tiguan 2,0 240 KM

Nowy Volkswagen Tiguan to innowacyjny, bogato wyposażony i bardzo nowoczesny samochód o wszechstronnym przeznaczeniu. Zapewnia komfortową podróż zarówno autostradą, jak i szutrową dróżką, a dzięki zaawansowanej technice gwarantuje bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.

Nadwozie i wnętrze

Najnowszy Tiguan został skonstruowany w oparciu o modułową platformę MQB. Auto spełnia wszelkie codzienne funkcje, a jako model wyposażony w rozwiązania techniczne zastrzeżone dotąd dla aut wyższej klasy doskonale sprawdza się podczas jazdy po autostradzie i w terenie. Stylistyka Tiguana stanowi o jego oryginalności oraz podkreśla dynamikę. Volkswagen wprowadził do segmentu SUV-ów zupełnie nowy styl, w którym łączą się zgrabne proporcje, wysoka jakość wykonania oraz elegancki wygląd. Dzięki przemyślanym zabiegom stylistycznym, jak np. takie umieszczenie osłony chłodnicy oraz reflektorów, by razem tworzyły poziomą linię, oraz poprzez poprowadzenie dolnej krawędzi okien wyżej niż to było w poprzednim modelu, samochód nabrał niepowtarzalnego wyglądu. Wnętrze to wzór ergonomii i prostoty utrzymanej w volkswagenowskim stylu – dużo ciemnych elementów, dobrej jakości materiały i zachowawczy design wyraźnie nakierunkowany na bardziej dojrzałe grono odbiorców.

Silnik i skrzynia biegów

Auto napędza najmocniejsza jednostka przewidziana dla tego modelu – dwulitrowy diesel wspomagany przez dwie turbiny ma 240 KM dysponuje aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z takimi parametrami Tiguan przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,4 s i może jechać 250 km/h. Za przeniesienie napędu na 4 koła odpowiada skrzynia automatyczna DSG. Co zadziwiające, tak mocny Tiguan wcale nie pali jak smok. Przeciwnie, bez problemów da się zejść w okolice 8 – 9 litrów benzyny na 100 km, o ile oczywiście nie korzystamy w pełni z drzemiącego w tym aucie potencjału.

Zawieszenie i komfort jazdy

Tiguan oferuje kilka zmienianych elektronicznie profili jazdy. Są to Eco, Comfort, Sport, Individual i Offroad, a który do czego służy, tłumaczyć chyba nie trzeba. Dość powiedzieć, że elektronika działa i różnice pomiędzy poszczególnymi trybami są odczuwalne. Dzięki prześwitowi wynoszącemu 200 mm Tiguan bez obaw może zjechać poza utarte szlaki – poradzi sobie tam dobrze. Świadczy o tym chociażby kąt natarcia wynoszący 25 stopni.

Wyposażenie i cena

Lista wyposażenie testowego Tiguana jest tak długa, że nie sposób tutaj wymienić wszystkich jej punktów. Skupmy się więc na najważniejszych elementach. Są to: pakiet R-Line, napęd 4×4, reflektory LED, 20-calowe felgi, automatyczna klimatyzacja, skórzana, wielofunkcyjna kierownica, aktywny tempomat do prędkości 210 km/h, mnóstwo elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, nawigacja, system kamer 360 stopni, funkcja automatycznego parkowania, podgrzewane fotele, czy skórzana tapicerka. Ceny tej wersji Tiguana zaczynają się od kwoty 176 880 zł.