Volkswagen Tiguan 4Motion 2,0 190 KM

Tiguan, z auta typu SUV, stał się nieco wyżej zawieszoną limuzyną. W porównaniu z poprzednikiem jest dłuższy, szerszy i niższy. O wiele lepiej też wygląda – klasyczne kształty i proporcje nadają mu dystyngowanego wyglądu limuzyny.

Nadwozie i wnętrze

Najnowszy Tiguan został skonstruowany w oparciu o modułową platformę MQB. Auto spełnia wszelkie codzienne funkcje, a jako model wyposażony w rozwiązania techniczne zastrzeżone dotąd dla aut wyższej klasy doskonale sprawdza się podczas jazdy po autostradzie i w terenie. Stylistyka Tiguana stanowi o jego oryginalności oraz podkreśla dynamikę. Volkswagen wprowadził do segmentu SUV-ów zupełnie nowy styl, w którym łączą się zgrabne proporcje, wysoka jakość wykonania oraz elegancki wygląd.

Dzięki przemyślanym zabiegom stylistycznym, jak np. takie umieszczenie osłony chłodnicy oraz reflektorów, by razem tworzyły poziomą linię, oraz poprzez poprowadzenie dolnej krawędzi okien wyżej niż to było w poprzednim modelu, samochód nabrał dostojnego, wręcz dystyngowanego wyglądu. Wnętrze to wzór ergonomii i prostoty utrzymanej w volkswagenowskim stylu – dużo ciemnych elementów, dobrej jakości materiały i zachowawczy design wyraźnie nakierunkowany na bardziej dojrzałe grono odbiorców. 615 l

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską testowego Tiguana znalazł się 2-litrowy motor benzynowy oczywiście wspomagany przez turbinę. Generuje 190 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na osiągi: sprint do setki w czasie 7,5 s i prędkość maksymalna 214 km/h. Średnie spalanie w tej wersji oscyluje w okolicach 10-11 litrów benzyny na każde 100 km. Przeniesienie napędu na obie osie realizowane jest za pomoca 7-biegowego automatu DSG.

Zawieszenie i komfort jazdy

Tiguan oferuje kilka zmienianych elektronicznie profili jazdy. Są to Eco, Comfort, Sport, Individual i Offroad, a który do czego służy, tłumaczyć chyba nie trzeba. Dość powiedzieć, że elektronika działa i różnice pomiędzy poszczególnymi trybami są odczuwalne. Dzięki prześwitowi wynoszącemu 200 mm w wersji 4Motion Tiguan bez obaw może zjechać poza utarte szlaki – poradzi sobie tam całkiem nieźle.

Wyposażenie i cena

Lista wyposażenie testowego Tiguana jest tak długa, że nie sposób tutaj wymienić wszystkich jej punktów. Skupmy się więc na najważniejszych elementach. Są to: pakiet R-Line, napęd 4×4, reflektory LED, 20-calowe felgi, automatyczna klimatyzacja, skórzana, wielofunkcyjna kierownica, aktywny tempomat do prędkości 210 km/h, mnóstwo elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, nawigacja, system kamer 360 stopni, funkcja automatycznego parkowania, podgrzewane fotele, 20-calowe felgi czy skórzana tapicerka. Ceny tej wersji Tiguana zaczynają się od kwoty nieco ponad 158 tys. zł.