Volkswagen Tiguan Allspace 2,0 TDI 190 KM

Volkswagen Tiguan Allspace z napędem 4Motion śmiało może służyć nie tylko za uniwersalne auto dla dużej rodziny, ale także jako reprezentacyjna limuzyna. Wygląda klasycznie i dostojnie, a w kabinie jest mnóstwo miejsca, szczególnie na tylnej kanapie.

Nadwozie i wnętrze

Najnowszy Tiguan został skonstruowany w oparciu o modułową platformę MQB. Auto spełnia wszelkie codzienne funkcje, a jako model wyposażony w rozwiązania techniczne zastrzeżone dotąd dla aut wyższej klasy doskonale sprawdza się podczas jazdy po autostradzie i w terenie. Stylistyka Tiguana stanowi o jego oryginalności oraz podkreśla dynamikę.

Volkswagen wprowadził do segmentu SUV-ów zupełnie nowy styl, w którym łączą się zgrabne proporcje, wysoka jakość wykonania oraz elegancki wygląd. zięki przemyślanym zabiegom stylistycznym, jak np. takie umieszczenie osłony chłodnicy oraz reflektorów, by razem tworzyły poziomą linię, oraz poprzez poprowadzenie dolnej krawędzi okien wyżej niż to było w poprzednim modelu, samochód nabrał dostojnego, wręcz dystyngowanego wyglądu.

Wnętrze to wzór ergonomii i prostoty utrzymanej w volkswagenowskim stylu – dużo ciemnych elementów, dobrej jakości materiały i zachowawczy design wyraźnie nakierunkowany na bardziej dojrzałe grono odbiorców. Wersja Allspace ma dodatkowe dwa miejsca do siedzenia za tylna kanapą. Może nie są one pełnowymiarowe, ale dla dzieci wystarczą. Gdy są złożone, na kanapie miejsca jest mnóstwo – zarówno na nogi jak i nad głowami. Pojemny jest też kufer – zmieścimy w nim aż 760 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską testowego Tiguana znalazł się 2-litrowy motor diesla oczywiście wspomagany przez turbinę. Generuje 190 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na osiągi: sprint do setki w czasie 8,2 s i prędkość maksymalna 210 km/h. Średnie spalanie w tej wersji oscyluje w okolicach 8-9 litrów oleju napędowego na każde 100 km. Przeniesienie napędu na obie osie realizowane jest za pomocą 7-biegowego automatu DSG.

Zawieszenie i komfort jazdy

Tiguan oferuje kilka zmienianych elektronicznie profili jazdy. Elektronika działa i różnice pomiędzy poszczególnymi trybami są odczuwalne. Dzięki prześwitowi wynoszącemu 200 mm w wersji 4Motion Tiguan bez obaw może zjechać poza utarte szlaki – poradzi sobie tam całkiem nieźle. Ale jego prawdziwym królestwem jest autostrada i droga szybkiego ruchu. Świetne wyciszenie, stabilność i kultura pracy silnika sprawiają, że na pokładzie tego krążownika szos kolejne kilometry pochłaniane są niezauważalnie, a do tego w bardzo wygodnych warunkach.

Wyposażenie i cena

Lista wyposażenie testowego Tiguana jest tak długa, że nie sposób tutaj wymienić wszystkich jej punktów. Skupmy się więc na najważniejszych elementach. Są to: pakiet R-Line, napęd 4×4, reflektory LED, 20-calowe felgi, automatyczna klimatyzacja, skórzana, wielofunkcyjna kierownica, aktywny tempomat do prędkości 210 km/h, mnóstwo elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, nawigacja, system kamer 360 stopni, funkcja automatycznego parkowania, podgrzewane fotele, 20-calowe felgi czy skórzana tapicerka. Tak skonfigurowane auto kosztuje ponad 210 tys. zł.