Wygodniej do Warszawy

Dzięki modernizacji linii pasażerowie zyskali nowy przystanek kolejowy Lublin-Zachód na Czubach

Zakończył się kolejny etap prac na trasie kolejowej Lublin – Warszawa. Pociągi do stolicy znowu kursują przez Puławy. Dla pasażerów oznacza to, że przejazdy są szybsze i wygodniejsze.


– Na trasie Lublin – Warszawa kończymy kolejne etapy projektu. Od października wróciły pociągi na trasę Dęblin – Puławy. Po otwarciu odcinka Lublin – Puławy kursować będą pociągi regionalne oraz bezpośrednie z Lublina do Warszawy przez Dęblin – powiedział w ubiegłym tygodniu Arnold Bresch z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Pociągi z Lublina do stolicy nie jeżdżą już przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków czy Siedlce, a przez m.in. Nałęczów i Puławy. – Od 15 grudnia najszybsze pociągi z Lublina do stolicy pojadą o kilkanaście minut krócej niż obecne, jadące przez Łuków i Parczew – taka informacja pojawiła się w ubiegłym tygodniu na stronie internetowej Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Na 50-kilometrowym odcinku między Lublinem a Puławami pojawił się nowy tor i sieć trakcyjna. Od 15 grudnia dworzec kolejowy w Lublinie zmienił swoją nazwę na „Lublin Główny”. Prace postępują. Na razie pociągi mają się zatrzymywać na nowym „peronie wyspowym” numer 3.

Ułatwieniem dla pasażerów mieszkających np. na Czubach ma być nowy przystanek Lublin Zachodni. Od 15 grudnia na przystanku zatrzymują się pociągi regionalne. – Przygotowany jest peron wyspowy z ławkami, oznakowaniem i gablotami informacyjnymi oraz przejście podziemne. W styczniu powstanie szeroka, stumetrowa wiata – czytamy na stronie LUW.

Modernizacja trasy Lublin-Warszawa nie jest zakończona. Po 15 grudnia roboty są kontynuowane na drugim torze.

Modernizacja linii nr 7 Lublin – Warszawa jest jedną z najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce. Po jej zakończeniu czas przejazdu najszybszego składu między Lublinem a stolicą skróci się do około 1,5 h. Pociągi będą mogły kursować z prędkością nawet 160 km/h. Wartość projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł. Prace mają się zakończyć najpóźniej w 2022 roku. Pierwotny projekt został rozszerzony o budowę łącznicy między linią do Warszawy i linią do Stalowej Woli. GR