Żerowanie na uczciwości

Oszuści znaleźli kolejny sposób, aby wyłudzić pieniądze. Tym razem proszą w SMS-ie o pomoc w imieniu rzekomej matki niesfornego dzieciaka.

Wiadomość wygląda niewinnie. „Witam. Na wstępie przepraszam za kłopot, ale podczas rejestracji w serwisie internetowym przez moją nieuwagę moje dziecko wpisało nieprawidłowy numer telefonu i SMS dotyczący rejestracji zamiast do nas został wysłany na Pani/Pana numer. Czy jest możliwość odesłania mi treści tego SMSa pod mój numer, jeśli już dotarł lub dopiero dojdzie? Jeżeli nie sprawi to kłopotu, będę bardzo wdzięczna za pomoc, z góry dziękuję. Anna”.
Taka ładna prośba, że chyba każdy chce natychmiast pomóc. Zwłaszcza że o pomoc prosi matka dziecka, które popełniło błąd. I na to właśnie liczą naciągacze. Urząd Komunikacji Elektronicznej, który zajął się sprawą, mówi wprost: – To oszustwo.
Jeśli odeślemy wiadomość rzekomej Annie, wykupimy kompletnie niepotrzebną płatną usługę, z której nie będzie łatwo zrezygnować. Efekt będzie taki, że nasze konto może zostać wyczyszczone, albo znacznie wzrośnie rachunek za usługi.
Co w takiej sytuacji należy zrobić? Najlepiej zignorować tego typu wiadomości lub zablokować u swojego operatora połączenia z numerami o podwyższonej płatności. (mg)