Opel Astra ST 1,6 CDTi BiTurbo 160 KM

Nowy Opel Astra jest pod każdym względem lepszy od poprzednika. Przestronny, nowoczesny, ma świetny silnik i duży bagażnik, a w razie potrzeby może być całkiem szybki. Tym samym Astra ST jest kapitalną propozycją na samochód rodzinny.

Nadwozie i wnętrze

Opel Astra ST 1,6 CDTi BiTurbo 160 KMKażdy zgodzi się pewnie z tezą, że Opel Astra jest obecnie jednym z najładniejszych kompaktów na naszym rynku. Wielkie, skośne reflektory, światła przeciwmgłowe osadzone w głębokich wnękach zderzaka, ostre przetłoczenia wzdłuż boków, „niedokończone” zamknięcie linii okien z tyłu, wielki spojler na dachu, duża antena w kształcie płetwy rekina, świetne obręcze kół – wszystko to sprawia, że kompaktowy Opel wygląda nie tylko świeżo, ale przede wszystkim bardzo dynamicznie. Sportowy duch panuje również pod dachem naszej Astry. To zasługa znakomicie wyprofilowanych, skórzanych foteli, na których można zająć iście rajdową pozycję. Siedząc prawie na podłodze, bardzo ważne jest prawidłowe podparcie ud oraz dolnej części kręgosłupa, za co w Astrze odpowiada bardzo szeroki zakres regulacji kątów nachylenia oparcia i siedziska. Długość tego ostatniego dodatkowo możemy regulować za pomocą wysuwanej części, która podpiera uda już za kolanami. Osoby lubiące ciepło na pewno docenią też fakt, że siedzenia są podgrzewane, więc sport i wygodę Astra oferuje w pakiecie, przynajmniej jeżeli chodzi o siedzenia. Zegary w srebrnych tubach wyglądają efektownie i są czytelne. Na środku deski rozdzielczej znajdziemy wielki wyświetlacz (oczywiście dotykowy), a pod nim panel sterowania klimatyzacją. W porównaniu do poprzedniego modelu znacznie poprawiono ergonomię, bo wcześniej na panelu centralnym było całe mnóstwo guzików i przycisków, wśród których ciężko było się połapać. Teraz wszystkimi funkcjami auta steruje się za pomocą dotykowego panelu, co jest łatwe i funkcjonalne. W Astrze cztery dorosłe osoby będą podróżować w komfortowych warunkach – miejsca znajdą wystarczająco na nogi i nad głowami.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską testowej Astry pracował diesel o pojemności 1,6 l i mocy aż 160 KM. Motor ten pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,9 sekundy. Trzeba dodać, że moc rozwijana jest w sposób bardzo łagodny i równomierny. Nie ma żadnych turbodziur, szarpnięć, czy braku mocy na niższych obrotach. Do tego Astra z tym silnikiem niewiele pali – średnio jest to około 6 l/100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Nastawy zawieszenia w Oplu Astra należą raczej do tych sztywnych. Zobowiązuje do tego nie tylko obecny trend, ale i nazwa modelu Sports Tourer, więc auto w zakrętach sprawować się w końcu musi nie tylko poprawnie. Twardego zawieszenia nie odczuwamy w codziennej jeździe, bo pracuje ono bezgłośnie i dopiero podczas pokonywania zdecydowanych przeszkód, jak np. nierówne torowiska. Poza tym jest miło i wygodnie – fotele są kapitalne, kabina jest świetnie wyciszona.

Wyposażenie i komfort jazdy

Najtańszy Opel Astra w odmianie ST kosztuje 63800 zł. Wersja testowa, oznaczona jako Elite „zaczyna się” od 93800 zł. Na jej pokładzie znajdziemy m.in.: skórzaną tapicerkę, podgrzewane i wentylowane fotele z elektryczną regulacją, podgrzewanie kierownicy, kamerę cofania, system automatycznego parkowania, szereg systemów dbających o bezpieczeństwo, czy inteligentne światła LED.

Okiem potencjalnego klienta

Iwona Pękała ze Studia Kosmetycznego „Babeczki” przy ul. Popiełuszki w Chełmie: Opel Astra jest bardzo dopracowanym samochodem. Całe wnętrze jest przyjazne kierowcy, materiały, z których wykonano kabinę, są dobrej jakości, wszystko jest w zasięgu ręki. Auto świetnie przyspiesza, więc nie ma najmniejszego problemu z wyprzedzaniem czy włączaniem się do ruchu. Do tego Astra jest bardzo ładna – łagodne, płynne linie bardzo mi dopowiadają.

Komentarze