Zadbaj o siebie w Nowym Roku

Dla wielu z nas na szczycie listy postanowień noworocznych jest to, by w końcu schudnąć. Wszyscy wiedzą o tym, że sama dieta nie wystarczy w osiągnięciu i utrzymaniu wymarzonej sylwetki. Chociaż za oknem zima, warto w Nowym Roku zacząć uprawiać jakiś sport. Nie ma co się zniechęcać pogodą, tylko warto zaopatrzyć się w niezbędną motywację, odpowiedni ekwipunek i rozpocząć nowe życie, w którym sport będzie dla nas częścią codzienności. Tym bardziej, że nie tylko o sylwetkę chodzi, a przede wszystkim o prowadzenie zdrowego stylu życia. Jak przekonują naukowcy, regularna aktywność fizyczna zapobiega wielu chorobom i podnosi poziom endorfin, czyli w rezultacie poprawia nasze samopoczucie. W tym artykule przyjrzymy się aktywnościom, które ostatnimi czasy stały się w Polsce bardzo modne.

Zacznij biegać

Bieganie od lat jest niekwestionowanym liderem wśród sportów, jakie uprawiają Polacy. Z roku na rok w naszym kraju przybywa biegaczy, organizowane są coraz to nowe maratony, w których zazwyczaj udział bierze kilkanaście tysięcy uczestników. Dla początkującego biegacza dystans 42 kilometrów pozostaje w zasięgu marzeń, jednak przy dobrej motywacji oraz odpowiednim planie treningowym, całkiem możliwe że zaczynając naszą przygodę z bieganiem w tym roku, w kolejnym będziemy mogli przebiec już dziesięć kilometrów. Wszystko oczywiście zależy od warunków indywidualnych. Jednym z największych plusów biegania jest to, że jest to sport, który nie wymaga wielkich nakładów finansowych. Dla początkującego biegacza najważniejsze są dobre buty, które będą dopasowane do stopy i w rezultacie nie będą mieć złego wpływ na kręgosłup. Kobiety powinny także zaopatrzyć się w dobry stanik sportowy. Całą resztę dodatków możemy dobrać w miarę rozwoju naszej kariery biegacza. Akcesoriów na rynku jest jest bardzo dużo. Bez problemu znajdziemy takie, które będą odpowiednie dla nas. Na rynku znajduje się także zimowa oferta odzieżowa dla biegaczy, dlatego możemy spokojnie zacząć biegać już teraz, bez obawy o nasze zdrowie. Dobrym rozwiązaniem będzie także lektura blogów prowadzonych przez profesjonalistów – jest tam mnóstwo porad, które pomogą nam rozpocząć tą przygodę.

A może fitness?

Dla osób, które nie przepadają za sportami indywidualnymi, dobrym rozwiązaniem będzie zapisanie się do fitness klubu. Klubów fitness jest w Polsce coraz więcej i w związku z tym mają coraz atrakcyjniejsze oferty. Warto zaznaczyć, że zawsze na początku roku kluby proponują pakiety członkowskie w bardzo korzystnych cenach. Przykładowo, za bycie członkiem klubu fitness w Lublinie zapłacimy miesięcznie od 59 do 160 złotych. Opłata członkowska upoważnia nas do korzystania z pełnej oferty klubu, czyli siłowni oraz uprawnia do wstępu na wszystkie zajęcia. Zajęć oferowanych przez kluby jest sporo i każdy może znaleźć coś dla siebie. Cross fit czy TMX – dla wymagających, pilates – dla osób mających problemy z kręgosłupem i nie chcących się przemęczać, zumba albo belly dance – dla roztańczonych, a także zajęcia wytrzymałościowe czy takie z zawierające elementy sztuk walki. W ofertach wielu klubów fitness znajdziemy też zajęcia dla przyszłych mam, chcących utrzymać zdrową formę w czasie ciąży.

Joga – nie tylko dla ciała

Ogromną popularność w naszym kraju zyskała także w ostatnich latach joga. Joga wywodzi się ze starożytnego systemu filozofii indyjskiej, gdzie w odnalezieniu równowagi życiowej wykorzystywany był trening ciała oraz medytacja. Joga zatem jest też pożywką dla ducha, ma jednak charakter uniwersalny i może być praktykowana bez względu na pochodzenie, wyznanie czy wiarę. Istnieje wiele ścieżek jogi. Na zachodzie najbardziej praktykowana jest hathajoga składająca się z: pozycji, sztuki oddychania oraz medytacji. Chociaż z pozoru joga wydaje się nudna i monotonna, to w rzeczywistości ma duży wpływ nie tylko na zdrowie fizyczne, ale także psychiczne i emocjonalne. Chcąc zacząć praktykować jogę, niezbędne jest znalezienie właściwej szkoły, gdzie będziemy mieć pewność, że zajęcia prowadzić będzie doświadczony nauczyciel (guru).

Komentarze