Będzie przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80, tyle że droższe o jedną trzecią

Wiele wskazuje na to, że powtórzony przetarg na budowę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca '80 uda się rozstrzygnąć

Wiele wskazuje, że powtórzony przetarg na budowę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 do skrzyżowania ul. Krochmalnej z ul. Diamentową zostanie rozstrzygnięty.  Tym razem 1 z 4 ofert mieści się w założonym przez miasto budżecie, a kolejna jest niewiele droższa. Tyle, że budżet trzeba było podnieść o blisko 29 mln zł.

W pierwszym przetargu, ogłoszonym jesienią ubiegłego roku, lubelski ratusz zarezerwował na tę inwestycję niewiele ponad 68 mln zł, z czego 65 mln stanowi dofinansowanie z rządowego programu „Polski Ład”, a najtańsza oferta opiewała na 97,9 mln zł. W tej sytuacji Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie nie miał innego wyjścia, jak unieważnić postępowanie.

– Nie rezygnujemy z tej inwestycji – zapowiedział od razu Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina. – Po zmianie sposobu finansowania tego zadania, mając na względzie zapisy Wieloletniej Prognozy Finansowej, ogłosimy kolejne postępowanie przetargowe. To niezbędny krok formalny, który ostatecznie pozwoli wyłonić wykonawcę zadania i rozpocząć realizację tego strategicznego dla miasta projektu drogowego – zapowiadał wiceprezydent.

W powtórzonym przetargu budżet zadania miasto podniosło do ponad 96,8 mln zł. Najtańsza oferta, złożona przez firmę STRABAG z Pruszkowa opiewa na ok. 96,3 mln zł. Nieco droższa jest propozycja złożona przez konsorcjum PBI Infrastruktura S. A. z Kraśnika i PBI WMB Sp. z o. o. z Sandomierza, które swoje usługi wyceniło na ponad 98,7 mln zł. Swoje oferty złożyły też spółki Mota-Engil Central Europe z Krakowa (ponad 101,7 mln zł) oraz PRD Lubartów S. A. (ponad 107,6 mln zł). W tej sytuacji z rozstrzygnięciem przetargu nie powinno być problemu.

Nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca ’80 pobiegnie równolegle do istniejącej ul. Krochmalnej. Powstanie tu jezdnia z trzema pasami ruchu w obu kierunkach. Na skrajnych pasach planowane jest wyznaczenie tzw. bus pasów. Przewidziano także wykonanie obustronnych chodników, asfaltowych ścieżek rowerowych, zatok przystankowych o nawierzchni z betonu cementowego czy wykonanie oświetlenia ulicznego w energooszczędnej technologii LED. Ponadto projekt zakłada budowę nowych sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Cukrowniczą i z ul. Włościańską, a także przebudowę przyległych odcinków ulic: Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej.

Zgodnie z warunkami przetargu jego zwycięzca na zrealizowanie kontraktu będzie miał 21 miesięcy.

Marek Kościuk