Wiele wskazuje, że powtórzony przetarg na budowę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 do skrzyżowania ul. Krochmalnej z ul. Diamentową zostanie rozstrzygnięty. Tym razem 1 z 4 ofert mieści się w założonym przez miasto budżecie, a kolejna jest niewiele droższa. Tyle, że budżet trzeba było podnieść o blisko 29 mln zł.
W pierwszym przetargu, ogłoszonym jesienią ubiegłego roku, lubelski ratusz zarezerwował na tę inwestycję niewiele ponad 68 mln zł, z czego 65 mln stanowi dofinansowanie z rządowego programu „Polski Ład”, a najtańsza oferta opiewała na 97,9 mln zł. W tej sytuacji Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie nie miał innego wyjścia, jak unieważnić postępowanie.
– Nie rezygnujemy z tej inwestycji – zapowiedział od razu Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina. – Po zmianie sposobu finansowania tego zadania, mając na względzie zapisy Wieloletniej Prognozy Finansowej, ogłosimy kolejne postępowanie przetargowe. To niezbędny krok formalny, który ostatecznie pozwoli wyłonić wykonawcę zadania i rozpocząć realizację tego strategicznego dla miasta projektu drogowego – zapowiadał wiceprezydent.
W powtórzonym przetargu budżet zadania miasto podniosło do ponad 96,8 mln zł. Najtańsza oferta, złożona przez firmę STRABAG z Pruszkowa opiewa na ok. 96,3 mln zł. Nieco droższa jest propozycja złożona przez konsorcjum PBI Infrastruktura S. A. z Kraśnika i PBI WMB Sp. z o. o. z Sandomierza, które swoje usługi wyceniło na ponad 98,7 mln zł. Swoje oferty złożyły też spółki Mota-Engil Central Europe z Krakowa (ponad 101,7 mln zł) oraz PRD Lubartów S. A. (ponad 107,6 mln zł). W tej sytuacji z rozstrzygnięciem przetargu nie powinno być problemu.
Nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca ’80 pobiegnie równolegle do istniejącej ul. Krochmalnej. Powstanie tu jezdnia z trzema pasami ruchu w obu kierunkach. Na skrajnych pasach planowane jest wyznaczenie tzw. bus pasów. Przewidziano także wykonanie obustronnych chodników, asfaltowych ścieżek rowerowych, zatok przystankowych o nawierzchni z betonu cementowego czy wykonanie oświetlenia ulicznego w energooszczędnej technologii LED. Ponadto projekt zakłada budowę nowych sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Cukrowniczą i z ul. Włościańską, a także przebudowę przyległych odcinków ulic: Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej.
Zgodnie z warunkami przetargu jego zwycięzca na zrealizowanie kontraktu będzie miał 21 miesięcy.
Marek Kościuk