BOM zawieszony na dobre

Z powodu pandemii od ponad roku nie działa Biuro Obsługi Mieszkańców w budynku ratusza przy pl. Króla Władysława Łokietka 1. Radna Małgorzata Suchanowska uważa, że najwyższy czas, by ponownie je uruchomić.


W marcu ubiegłego roku, niedługo po wprowadzaniu w kraju stanu epidemii, miasto zamknęło Biura Obsługi Mieszkańców działające w placówkach pocztowych działające przy ul. Żywnego 8 na Czechowie, Władysława Jagiełły 10 na Felinie i przy ul. Pocztowej w dzielnicy Za Cukrownią. Ratusz wypowiedział Poczcie umowy najmu tych lokali, tłumacząc, że nie spełniały one warunków związanych z wprowadzonymi nakazami i ograniczeniami w czasie epidemii SARS-CoV-2 mającymi zapewnić bezpiecznych warunków obsługi klientów oraz pracy pracowników. Jednocześnie, ze względu na przejście przez magistrat na pracę zdalną, zawieszona została działalność BOM na parterze ratusza przy pl. Łokietka 1. Od tamtej pory w większości urzędów i instytucji przywrócona została bezpośrednia obsługa interesantów, ale BOM w głównej siedzibie magistratu wciąż pozostaje zamknięty. Zdaniem radnej Małgorzaty Suchanowskiej (PiS) najwyższy czas, by to zmienić.

– W tej sprawie zwracają się do mnie zbulwersowani mieszkańcy, którzy nie mogą pogodzić się z faktem likwidacji BOM-u w głównym budynku urzędu miasta i wnioskują o jego ponowne otwarcie – pisze w interpelacji skierowanej do prezydenta Lublina radna Suchanowska.

Urzędnicy nie przychylą się jednak do tej prośby.

– Biuro Obsługi Mieszkańców w ratuszu nie zostało zlikwidowane. Jego działalność z powodu epidemii została czasowo zawieszona – odpowiada radnej sekretarz miasta, Andrzej Wojewódzki i podkreśla, że punkt w siedzibie urzędu pełnił tylko funkcję informacyjno-podawczą.

– Z uwagi na wciąż obowiązujący stan epidemii i związane z nim określone ograniczenia, nakazy i zakazy oraz zapowiedzi ekspertów z zakresu epidemiologii wzrostu zakażeń SARS-CoV-2 w IV kwartale 2021 r. nie jest zasadne obecnie przywrócenie jego działalności – wskazuje Wojewódzki. Sekretarz przypomina, że miasto podjęło kroki, by ułatwić mieszkańcom załatwianie urzędowych spraw i w miejsce zlikwidowanych z powodu pandemii BOM-ów w placówkach pocztowych na Felinie i Za Cukrownią uruchomiło BOM przy ul. Wolskiej 11 i cały czas prowadzi prace w celu uruchomienia BOM-u na Czechowie.

Sekretarz wskazuje, że do dyspozycji lublinian pozostaje obecnie pięć BOM-ów: przy ul. Wieniawskiej 14, ul. Filaretów 44, ul. Szaserów 13-15, ul. Kleeberga 12a i ul. Wolskiej 11 i zachęca mieszkańców do korzystania przy załatwianiu urzędowych spraw z platform informatycznych dedykowanych do obsługi określonych procesów administracyjnych, kontaktu online lub telefonicznie. ZM

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here