Grygowej wreszcie otwarta

Otwarta dla ruchu jest już ulica Antoniny Grygowej. Dla lubelskich kierowców to długo wyczekiwany moment.


– Wykonawca zdemontował już wygrodzenia i inne urządzenia, które przez ostatnie miesiące uniemożliwiały korzystanie z drogi – poinformował w poniedziałek, 19 sierpnia Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza. Wcześniej, bo 14 sierpnia Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego pozwolił na „użytkowanie zadania polegającego na przebudowie ul. Antoniny Grygowej na odcinku między ul. Pancerniaków a ul. Metalurgiczną wraz z budową nowych obiektów mostowych”.

Prace na ul. Grygowej zakończyły się kilka miesięcy temu, ale urzędnicy długo czekali na decyzję PINB. Część osób zaczęła się obawiać, że inwestycja nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Pojawiły się nawet spekulacje, że wiadukty trzeba będzie rozebrać.

– Wszelkie wątpliwości, które były przyczyną tego, że obiekty nie były użytkowane od momentu zakończenia ich budowy i odbioru, rozwiała ekspertyza niezależnego Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, który potwierdził, że nowo powstałe obiekty są bezpieczne i mogą być użytkowane zgodnie z przeznaczeniem bez potrzeby dodatkowych zabiegów wzmacniających – wyjaśnia G. Jędrek.

Przypomnijmy, że stary obiekt na ul. Grygowej, najdłuższy wiadukt w granicach Lublina (750 metrów długości), został rozebrany długość marcu ubiegłego roku. Wiadukt rozbierany był 79 dni licząc od dnia, kiedy frezowana była jego nawierzchnia. W jego miejscu powstała zupełnie nowa droga. – Inwestycja polegała m. in. na budowie: dwóch par, nowych, mniejszych wiaduktów, nasypów, skrzyżowania z łącznicą ul. Rataja w formie ronda, sieci trakcji trolejbusowej, ciągów pieszych i rowerowych – wylicza Jędrek.

Para większych wiaduktów znajduje się bliżej ronda. Mają one około 212 metrów długości. Krótsze obiekty usytuowane są bliżej ul. Metalurgicznej i mają po 153 metry długości. Długość jezdni na nasypie wynosi 133m, zaś jego wysokość w najwyższym punkcie to 13 metrów. Łączna długość dróg rowerowych to około 2.8 km.

Budowa nowych obiektów trwała 409 dni. Wykorzystano 13,5 tys. metrów sześciennych betonu i prawie 1600 ton stali zbrojeniowej. Inwestycję za kwotę około 70 milionów złotych realizował warszawski Budmiex.

Grzegorz Rekiel

News will be here