Jesienią połączenie Stokrotki z Aldikiem

Sieć sklepów Aldik znika z rynku – wszystko za sprawą fuzji ze Stokrotką.


Maxima Grupė, należąca do Vilniaus Prekyba – jednej z największych firm handlu detalicznego w krajach bałtyckich i regionie Europy Środkowej oraz Wschodniej, od tego roku właściciel Emperia Holding S.A., która prowadzi sieć sklepów Stokrotka, rozpoczyna proces integracji obu firm. Fuzja ma zakończyć się jeszcze jesienią. Aldik, który został przejęty przez spółkę w 2012 roku, zostanie włączony do Stokrotki.

– Fuzja tych dwóch sieci handlowych jest częścią naszej strategii w Polsce, co pozwoli nam wzmocnić pozycję Maxima Grupė oraz wdrożyć dalsze plany ekspansji na tym rynku. Połączenie doświadczenia oraz wiedzy obu firm umożliwi uzyskanie efektu synergii i wykorzystanie ekonomii skali. Połączenie odbędzie się pod nazwą Stokrotka, ponieważ jest to marka znana i lubiana przez klientów – mówi Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė.

Do końca 2017 r. sieć sklepów Stokrotka miała 437 sklepów, zatrudniała ponad 8 tys. pracowników, a jej obrót wyniósł 597 mln euro. W ubiegłym roku obroty sklepów Aldik w ujęciu rocznym wzrosły o 9 procent i osiągnęły 52 miliony euro. Sieć posiadała 30 sklepów i zatrudniała ponad 700 pracowników. Dzięki fuzji oraz uruchomieniu kolejnych Stokrotek w sieci w całej Polsce będzie już ponad 560 sklepów

Wartość zakupu Emperia Holding S.A. wyniosła ponad 284 mln euro. Po zakończeniu tej transakcji. Maxima Grupė, która kupiła za ponad 284 mln euro Emperia Holding S.A., stała się największym litewskim inwestorem kapitałowym w Polsce.

Maxima Grupė prowadzi również sieci handlowe Maxima (w krajach bałtyckich), T-Market (Bułgaria) i sklep spożywczy Barbora, działający na Litwie i Łotwie.
W 2017 roku obroty Maxima Grupė wzrosły o 4,2% i osiągnęły 2,806 mld euro.