Kolejowa już nie dla tirów

Kierowcy ciężarówek, jadący do i z przejścia granicznego w Dorohusku, już nie będą skracać sobie objazdu i jeździć ulicą Kolejową. W czwartek pojawiły się znaki zakazujące ciężarowym samochodom powyżej 12 ton poruszania się niedawno przebudowaną drogą.

O sprawie zrobiło się głośno kilkanaście dni temu. Prezes Automobilklubu Chełmskiego Grzegorz Gorczyca złożył u prezydenta miasta Jakuba Banaszka pismo, z którego wynikało, że ciężkie samochody jadące w kierunku Dorohuska, bądź z przejścia granicznego, skracają sobie objazd i wybierają oddaną przed kilkoma miesiącami do użytku nawierzchnię ul. Kolejowej.

Gorczyca interweniował w obawie przed dewastacją niedawno przebudowanej drogi, bo ruch ciężarowych pojazdów na ul. Kolejowej zwiększył się kilkakrotnie. Kierowcy zjeżdżali z wiaduktu w prawo i ulicami Zielną, Obłońską, Kolejową w kilka minut docierali do przejazdu kowelskiego. Jadąc wytyczonym objazdem czas przejazdu przez Chełm byłby dwa, a może nawet i trzy razy dłuższy. W dodatku aleja Armii Krajowej, aleja Żołnierzy I AWP, a także ulice Hrubieszowska, Litewska, Przemysłowa są tak zniszczone, że kierowcy jadąc nimi muszą uważać, by omijać dziury w jezdni.

Wzmożony ruch ciężarowych samochodów dostrzegli także okoliczni mieszkańcy, dzieląc się swoimi uwagami na portalach społecznościowych. Po interwencji Gorczycy oraz chełmian urzędnicy w piątek 5 marca bardzo szybko podjęli decyzję o ustawieniu znaków zakazujących tirom przejazdu przez Kolejową. Projekt nowej organizacji ruchu do realizacji dostało Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Wydawało się, że znaki pojawią się z dnia na dzień. Ostatecznie ustawiono je w czwartek, 11 marca.

– Zmiany wymagały zamówienia nowego oznakowania, czyli tablic informacyjnych o zakazie ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 t. Nowe oznakowanie nie dotyczy autobusów CLA oraz dojazdu do firm, które znajdują się na Zielnej, Obłońskiej i Kolejowej. Znaki ustawiono przez zjazdem na tzw. ślimak w ulicy Zielnej i przed wiaduktem jadąc od strony ronda im. Jana Pawła II oraz przed zjazdem w Kolejową z przejazdu kowelskiego – wyjaśnia Biuro Prasowe Prezydenta.

Nie wszyscy jednak uważają, że na przebudowanej ulicy Kolejowej powinno obowiązywać ograniczenie tonażu. Jeden z lokalnych przedsiębiorców uważa, że droga była zaprojektowana i wybudowana z myślą również o samochodach ciężarowych. – Odnoszę wrażenie, że po to ustawiono znaki, by generalny wykonawca nie musiał w ramach gwarancji dokonywać naprawy nawierzchni, gdyby doszło do zniszczeń.

Droga jest jeszcze objęta gwarancją i jeśli została wykonana zgodnie z projektem, to miasto nie powinno mieć żadnych obaw, że z powodu wzmożonego ruchu ciężarówek zostanie ona zdewastowana. Decyzja o ograniczeniu tonażu jest dla mnie zupełnie niezrozumiała – podkreśla przedsiębiorca. (s)

3 KOMENTARZE

  1. Nie wydaje mi się, że jest tak jak mówią przedsiębiorcy. Kolejowa to ciąg bloków i domów usytuowanych bardzo blisko ulicy i ruch samochodów ciężarowych staje się bardzo uciążliwy z wielu względów. Zwiększony poziom hałasu, zanieczyszczenia spalinami oraz zwiększony poziom ryzyka kolizji lub wypadku.Ulica jest zbyt wąska aby jeździły tędy ciężarówki, często miały miejsce sytuacje gdzie kierowcy ciężarówek w obawie przed uszkodzeniem lusterka czy też plandeki na konarach drzew znajdujących się przy ulicy zjeżdżali poza oś jezdni stwarzając tym samym zagrożenie dla innych użytkowników.W większości krajów robi się wszystko aby ruch ciężarówek odbywał się poza centrami . Brawo Panie Gorczyca ,niech do tego jeszcze dojdą faktyczne i częste kontrole WRD Policji jak też Straży miejskiej to efekt będzie natychmiastowy.Użytkownik ,,chełmskiego toru przeszkód”

  2. Ktoś coś wie na temat przebudowy tylko nie ma czasu doczytać. Dopuszczona do ruchu samochodów dla kategorii ruchu KR 3 czyli ciężarowych tak tylko w ograniczonej ilości. Zanim ktoś napisz i powie warto by przyłożył się do czegoś.

  3. Ktoś coś wie na temat przebudowy tylko nie ma czasu doczytać. Dopuszczona do ruchu samochodów dla kategorii ruchu KR 3 czyli ciężarowych tak tylko w ograniczonej ilości. Zanim ktoś napisz i powie warto by przyłożył się do czegoś.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here