Po dowód z Chełma do Rejowca?

Konsternacja w Urzędzie Miasta w Rejowcu Fabrycznym. W minionym tygodniu pytania w sprawie złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego kierowali tam… mieszkańcy Chełma. Tłumaczyli, że w Urzędzie Stanu Cywilnego w Chełmie są długie kolejki, a w dodatku prezydent wydał zarządzenie, że w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się Covid-19, obsługa interesantów jest prowadzona w trybie komunikacji pocztowej, elektronicznej oraz telefonicznej.

– Tylko we wtorek 28 września odebraliśmy pięć telefonów od mieszkańców Chełma z pytaniem, czy można do naszego urzędu złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego – opowiada jeden z miejskich urzędników z Rejowca Fabrycznego. – Gdy zapytaliśmy, dlaczego nie dzwonią do urzędu w Chełmie, odpowiedzieli, że w Urzędzie Stanu Cywilnego okres oczekiwania to ponad miesiąc, a w dodatku prezydent miasta wydał zarządzenie, na podstawie którego magistrat obsługę mieszkańców prowadzi w trybie komunikacji pocztowej, elektronicznej i telefonicznej. W dodatku prezydent powołał się na rozporządzenie, które obowiązuje tylko do 30 września br. – dodaje.

Całą sprawę opisaliśmy w pytaniu, które skierowaliśmy do Biura Prasowego Prezydenta. Damian Zieliński przyznał, że 27 września, w związku z rosnącymi zakażeniami na Covid-19 i w celu zmniejszenia ryzyka rozprzestrzeniania się choroby, UM Chełm, podobnie jak w ubiegłych miesiącach, wprowadził zmiany w trybie obsługi interesantów. Zieliński zapewnił też, że rozporządzenie „covidowe”, na podstawie którego Jakub Banaszek wydał zarządzenie, zostało przedłużone do 31 października.

– W sytuacji, gdy sprawa, którą chce załatwić interesant, nie wymaga kontaktu z urzędnikiem, może om złożyć wniosek do specjalnie przygotowanej do tego celu urny – wyjaśnia D. Zieliński. – Jeżeli natomiast kontakt z urzędnikiem jest konieczny, wystarczy zgłosić to w Biurze Obsługi Interesanta. Wówczas urzędnik przyjmie mieszkańca na parterze budynku, gdzie zostały przygotowane specjalne stanowiska. Zarówno Wydział Ewidencji Ludności, jak i Wydział Komunikacji działają bez zmian i obsługują interesantów tak samo, jak w ostatnich miesiącach.

Jak informuje Biuro Prasowe, organizacja pracy zarówno w Wydziale Ewidencji Ludności jak i w Wydziale Komunikacji Departamentu Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Chełm została wprowadzona ponad rok temu. – Zastosowany system telefonicznego umawiania się na wizytę w UM zyskał aprobatę mieszkańców, pozwolił ograniczyć tworzenie się kolejek i – szczególnie w dobie pandemii – nadmierne gromadzenie się osób w jednym miejscu – podkreśla Damian Zieliński.

– Zarówno sprawy ewidencji ludności, w tym dowodów osobistych, jak i komunikacji, wymagają pracy w zewnętrznych – centralnych systemach informatycznych, które na obsługę interesanta potrzebują określonego czasu i w takich odstępach czasowych umawiamy mieszkańców. Czas oczekiwania na załatwienie sprawy waha się w zależności od liczby zgłaszających się osób i wynosi od 7 do 12 dni roboczych. Prowadzimy na bieżąco monitoring pracy na tych stanowiskach i nie zauważyliśmy wydłużenia się czasu oczekiwania na załatwienie sprawy – zapewnia Zieliński. (s)

 

News will be here