Radny z siłą przebicia

Choć miasto niechętnie stawia słupki uniemożliwiające kierowcom wjazd i parkowania na chodnikach, radnemu Piotrowi Choduniowi udało się przekonać urzędników, że taka bariera na chodniku przy skrzyżowaniu ulic Herberta i Świętochowskiego jest potrzebna.

O prośbach mieszkańców o montaż słupków uniemożliwiających kierowcom parkowanie na chodnikach piszemy regularnie. Miasto, choćby jak w przypadku opisanego przez nas przed tygodniem przypadku ulicy Braci Wieniawskich, zazwyczaj nie widzi takiej potrzeby.

– Kwestia niezgodnego z przepisami parkowania pojazdów w przestrzeni publicznej ma, niestety, miejsce w różnych częściach miasta. Rozwiązaniem nie jest jednak zmiana stałej organizacji ruchu w taki sposób, aby fizycznie wygrodzić słupkami, w których występuje takie parkowanie, gdyż cała wolna przestrzeń musiałaby być zastawiona poprzez elementy blokujące wjazd. Ustawa prawo o ruchu drogowym, jasno określa miejsce, gdzie nie wolno parkować. Zatem łamanie przepisów przez kierujących, to świadome działanie. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest nieuchronność kary po złamaniu przepisów – tłumaczyła nam w sprawie ul. Braci Wieniawskich, Justyna Góźdź z Urzędu Miasta Lublin.

Tymczasem radnemu Piotrowi Choduniowi (klub prezydenta Żuka) udało się przekonać urzędników, że jednak same przepisy i znaki nie zawsze wystarczą, by powtrzymać kierowców. W interpelacji skierowanej w ubiegłym miesiącu do prezydenta Lublina poprosił on o przeanalizowanie możliwości montażu słupków uniemożliwiających nielegalne parkowanie na chodniku przy skrzyżowaniu ulic Herberta i Świętochowskiego. – W miejscu tym notorycznie dochodzi do nielegalnego parkowania samochodów, co ogranicza na tym skrzyżowaniu widoczność – argumentował radny Choduń.

Jak okazało się skutecznie

– Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zostanie opracowany projekt stałej organizacji ruchu uwzględniający montaż słupków blokujących w przedmiotowym miejscu – odpowiedział radnemu, Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Możliwe zatem, że miejsca gdzie nieprawidłowe parkowanie jest najbardziej uciążliwe, zostaną sukcesywnie odpowiednio zabezpieczone.

Marek Kościuk

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here