Radny z siłą przebicia

Choć miasto niechętnie stawia słupki uniemożliwiające kierowcom wjazd i parkowania na chodnikach, radnemu Piotrowi Choduniowi udało się przekonać urzędników, że taka bariera na chodniku przy skrzyżowaniu ulic Herberta i Świętochowskiego jest potrzebna.

O prośbach mieszkańców o montaż słupków uniemożliwiających kierowcom parkowanie na chodnikach piszemy regularnie. Miasto, choćby jak w przypadku opisanego przez nas przed tygodniem przypadku ulicy Braci Wieniawskich, zazwyczaj nie widzi takiej potrzeby.

– Kwestia niezgodnego z przepisami parkowania pojazdów w przestrzeni publicznej ma, niestety, miejsce w różnych częściach miasta. Rozwiązaniem nie jest jednak zmiana stałej organizacji ruchu w taki sposób, aby fizycznie wygrodzić słupkami, w których występuje takie parkowanie, gdyż cała wolna przestrzeń musiałaby być zastawiona poprzez elementy blokujące wjazd. Ustawa prawo o ruchu drogowym, jasno określa miejsce, gdzie nie wolno parkować. Zatem łamanie przepisów przez kierujących, to świadome działanie. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest nieuchronność kary po złamaniu przepisów – tłumaczyła nam w sprawie ul. Braci Wieniawskich, Justyna Góźdź z Urzędu Miasta Lublin.

Tymczasem radnemu Piotrowi Choduniowi (klub prezydenta Żuka) udało się przekonać urzędników, że jednak same przepisy i znaki nie zawsze wystarczą, by powtrzymać kierowców. W interpelacji skierowanej w ubiegłym miesiącu do prezydenta Lublina poprosił on o przeanalizowanie możliwości montażu słupków uniemożliwiających nielegalne parkowanie na chodniku przy skrzyżowaniu ulic Herberta i Świętochowskiego. – W miejscu tym notorycznie dochodzi do nielegalnego parkowania samochodów, co ogranicza na tym skrzyżowaniu widoczność – argumentował radny Choduń.

Jak okazało się skutecznie

– Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zostanie opracowany projekt stałej organizacji ruchu uwzględniający montaż słupków blokujących w przedmiotowym miejscu – odpowiedział radnemu, Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Możliwe zatem, że miejsca gdzie nieprawidłowe parkowanie jest najbardziej uciążliwe, zostaną sukcesywnie odpowiednio zabezpieczone.

Marek Kościuk

News will be here