Ratusz zamawia e-usługi

Miasto planuje rozbudowę Systemu Informacji Przestrzennej Lublina oraz zaoferuje mieszkańcom kolejne e-usługi. Ratusz ogłosił przetarg na przygotowanie i wdrożenie nowych rozwiązań. Urzędnicy czekają na oferty do 4 listopada.


W ramach projektu zostanie rozbudowany System Informacji Przestrzennej Lublina. Powstaną też nowe e-usługi dla Wydziału Geodezji m.in. do obsługi komorników sądowych czy uzgadniania dokumentacji projektowej. Obecnie dostępne e-usługi z zakresu geodezji dotyczą zamawiania materiałów geodezyjnych, obsługi geodetów oraz rzeczoznawców majątkowych.

Wykonawca ma też dostarczyć „moduły z zakresu obejmującego dane Wydziału Ochrony Środowiska, Miejskiego Architekta Zieleni oraz Miejskiego Konserwatora Zabytków”. Zwycięzca przetargu ma też dostarczyć „narzędzie do generowania wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania”. Te rozwiązania mają być gotowe do końca września 2020 roku.

Ważnym elementem projektu będzie utworzenie tzw. Panelu Partycypacyjnego. Dzięki niemu będzie możliwe „aktywne uczestnictwo mieszkańców za pomocą jednego narzędzia w zakresie: Budżetu Obywatelskiego, Budżetu Zielonego, inicjatyw lokalnych, konsultacji społecznych oraz składania wniosków lub uwag do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań”.

E-usługa Budżetu Obywatelskiego umożliwi mieszkańcom Lublina udział i dostęp do wszystkich procedur związanych z tworzeniem takiego budżetu – od złożenia wniosków na projekty dzielnicowe i ogólnomiejskie, poprzez ich ocenę przez ekspertów, po oddanie głosu na zakwalifikowany projekt i prezentację zwycięskich wyników. Podobnie realizowana ma być e-usługa Budżetu Zielonego.

Dzięki e-usłudze konsultacji społecznych mieszkaniec będzie mógł wyrazić uwagi i opinie w takich kategoriach jak planowanie przestrzenne i rewitalizacja, ochrona środowiska, zdrowie, kultura czy mobilność. Z kolei Portal OpenData będzie miejscem, skąd mieszkańcy będą mogli pobrać dane z baz danych UM Lublin w formie „łatwej do dalszego przetwarzania, na potrzeby analiz i użycia w systemach informatycznych”. Miasto planuje też utworzenie Contact Center – platformy pomiędzy Urzędem Miasta Lublin a interesantami. Wykorzysta ona różne formy kontaktu: telefon, sms, chat czy newsletter.

Na wykonanie i wdrożenie „modułów open data czy partycypacyjnego” wykonawca będzie miał czas do końca listopada przyszłego roku.

Opracował GR

News will be here