Strabag zbuduje przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ‘80

Budowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca '80 będzie kosztować ponad 93 mln zł

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie rozstrzygnął powtórzony przetarg na budowę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80.

– Wybór wykonawcy to ostatni krok formalny, który docelowo pozwoli podpisać umowę i rozpocząć w terenie realizację tego strategicznego dla miasta projektu drogowego. Przyjęte rozwiązania wpłyną na usprawnienie systemu transportowego, skrócą czas podróży i upłynnią ruch redukując emisję spalin. Nowy odcinek drogi obsłuży komunikację publiczną oraz będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym. Ułatwi również dojazd do obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak stadion Arena Lublin oraz Park Ludowy – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydent Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Zadanie to ostatecznie zostanie powierzone pruszkowskiej spółce Strabag, która złożyła najtańszą ofertę w przetargu. Wykonawca otrzyma za swoje prace nieco ponad 96,3 mln zł, a całość robót zgodnie z warunkami przetargu powinien zrealizować w 21 miesięcy.

Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 pobiegnie równolegle do ul. Krochmalnej i połączy ul. Stadionową ze skrzyżowaniem ul. Krochmalnej z ul. Diamentową. Droga będzie miała po trzy pasy w każdym kierunku. Na skrajnych pasach planowane jest wyznaczenie tzw. bus pasów. Przewidziano także wykonanie obustronnych chodników, asfaltowych ścieżek rowerowych, zatok przystankowych o nawierzchni z betonu cementowego czy wykonanie oświetlenia ulicznego w energooszczędnej technologii LED. Ponadto projekt zakłada budowę nowych sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Cukrowniczą i z ul. Włościańską, a także przebudowę przyległych odcinków ulic: Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej.

Ta pozostająca w planach od wielu lat inwestycja może dojść do skutku dzięki dotacji w wysokości 65 mln zł, jaką Lublin pozyskał z Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”.

Marek Kościuk

News will be here