Udany Sezon Lublin 2022

Około 8 tys. karnetów i ponad 21 tys. naklejek rozdysponowali w tym roku partnerzy akcji Sezon Lublin 2022, która przyjęła innowacyjną formę zabawy z nagrodami – za skorzystanie z oferty mieszkaniec lub turysta otrzymywał punkty, które następnie mógł wymienić na specjalne miejskie gadżety.

– Pomimo zmiany formuły, tegoroczna edycja Sezonu Lublin cieszyła się dużą popularnością. Nowa odsłona akcji zachęcała mieszkańców i turystów do poznawania wszystkich walorów naszego miasta, od historii, poprzez bogatą ofertę kulturalną, po lokalną kuchnię. Połączenie zróżnicowanych usług z branży turystycznej i branż pokrewnych pod wspólnym szyldem pokazało, jak różnorodne są możliwości spędzania wolnego czasu w Lublinie – mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.

Tegoroczna, już 11. edycja Sezonu Lublin trwała od 1 czerwca do 31 października. W tym czasie mieszkańcy i turyści mogli skorzystać z 65 propozycji spędzania wolnego czasu przygotowanych przez 51 partnerów akcji. Ofertę Sezonu Lublin 2022 podzielono na 6 kategorii: „Przybysz” (hotele i apartamenty), „Smakosz” (restauracje i kawiarnie), „Atleta” (miejsca rekreacji i aktywnego wypoczynku), „Kustosz” (instytucje kultury, teatry i muzea), „Spacerowicz” (przewodnicy miejscy) oraz „Kolekcjoner” (sklepy z pamiątkami).

Aby przystąpić do akcji wystarczyło w dowolnym momencie jej trwania pobrać specjalny karnet u partnerów lub w Centrum Inspiracji Turystycznej i uzupełniać go naklejkami, wydawanymi za udział w poszczególnych wydarzeniach. Uczestnik, który zebrał łącznie 10 naklejek mógł odebrać certyfikat „Przyjaciela Lublina” oraz kubek termiczny z oryginalnym grawerem, natomiast za 30 naklejek mieszkańcy i turyści otrzymywali certyfikat „Znawcy Lublina” i powerbank o wysokiej pojemności. W tegorocznej edycji wydarzenia na nagrody wymieniono ponad 430 karnetów – 400 karnetów na certyfikaty „Przyjaciela Lublina” i kubki termiczne oraz 33 karnety na certyfikaty „Znawcy Lublina” i powerbanki.

– W sumie wydano ponad 21 tys. naklejek. Biorąc pod uwagę, że średni wydatek uczestnika w celu pozyskania jednej naklejki to 20 zł, można założyć, że do podmiotów biorących udział w wydarzeniu wpłynęło łącznie ponad 420 tys. zł – podsumowuje Marcin Kęćko, dyrektor Biura Rozwoju Turystyki Urzędu Miasta Lublin. Opr. ZM