Fiat 500 0,9 105 KM

Fiat 500 to świetny samochód dla pań, które poruszają się głównie po mieście. Dzięki małym gabarytom wciśnie się wszędzie, a jego słodki, cukierkowy wygląd wzbudzi zazdrość u koleżanek. A jeśli trzeba, to auto potrafi też pojechać, i to całkiem szybko.

Nadwozie i wnętrze

Najmniejszy Fiat do gustu przypadnie głównie paniom. I nie tylko ze względu na kolorystykę, ale też i swoje niewielkie gabaryty, i wygląd modnego dodatku. Testowa wersja miała nadwozie w kolorze fioletowo-śliwkowym i dużo chromowanych elementów co razem z nadawało samochodzikowi „cukierkowego” charakteru. Jeszcze mocniej podkreślało go wnętrze, w którym tylko płeć piękna poczuje się jak w domu. Kabina Fiata została zbudowana w stylu retro, a więc nie brakuje tu lakierowanych plastików, obłych kształtów i także chromowanych wstawek. Jeśli do tego dodamy jasnokremową kierownicę i takiegoż koloru elementy deski rozdzielczej, czarny fortepianowy plastik przy wyświetlaczu głównym, panel poprowadzony wszerz kokpitu w kolorze nadwozia i fioletowo-kremowe fotele, a wszystko to poprzetykane gdzieniegdzie standardowym czarnym plastikiem to mamy już ogólny ogląd sytuacji. Taka mozaika kolorów do gustu przypadnie jedynie kobietom, ewentualnie panom wykonującym zawód stylisty, modnego fryzjera czy blogera modowego i tym pokrewne. Prawdziwy facet tak skonfigurowaną „500” omijać będzie szerokim łukiem i wystrzegać się będzie nawet podróży na miejscu pasażera.

Silnik i skrzynia biegów

Układ napędowy to bardzo mocna strona Fiata. W tym przypadku mieliśmy do czynienia z silnikiem 0,9 litra, który dzięki turbinie rozwija 105 KM. Dzięki temu pięćsetka startuje do 100 km/h w 10 sekund i może rozpędzić się do 188 km/h. Dwucylindrowa jednostka daje mnóstwo frajdy z jazdy. Brzmi podobnie do silnika montowanego niegdyś w Fiatach 126p, a w połączeniu z 5-biegową skrzynią manualną potrafi naprawdę sporo. Bardzo równomiernie rozwija moc i do pierwszych 50 – 60 km/h auto jest bardzo szybkie. Dopiero potem zaczyna nieco brakować mocy, ale i tak wystarczy jej do zabawy lewarkiem zmiany biegów od jednych świateł do drugich. Spalanie według producenta powinno się mieścić w okolicach 5,5 litra benzyny, ale wartością o wiele bardziej prawdopodobną jest 7 l/100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Fiat 500 jest zwarty i sztywny. Dzięki temu pewnie pokonuje zakręty i nie jest bardzo podatny na boczne podmuchy wiatru, co przy tej wielkości samochodach jest rzadkością. Pozycja za kierownicą jest wysoka (ukłon w stronę pań), miejsca z przodu jest pod dostatkiem, a tylna kanapa służy raczej za dodatkową półkę na bagaż niż jako pełnoprawne siedzisko.

Wyposażenie i cena

Fiat 500 wyposażony podobnie do naszej wersji testowej kosztuje ok. 60 tys. zł. To dużo, ale trzeba zauważyć, że taka jest cena elementów dodatkowych. Na pokładzie włoskiego malucha mamy klimatyzację, system nawigacji, skórzaną tapicerkę, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie sterowane szyby.

Komentarze