Lubelski Kurator Oświaty wydał pozytywne opinie w sprawie połączenia miejskich przedszkoli z podstawówkami w siedem nowych zespołów szkolno-przedszkolnych. Teraz wszystko w rękach chełmskich radnych, bo to oni będą podejmować uchwały w sprawie reorganizacji chełmskiej oświaty od września br.
O szczegółach planowanego łączenia placówek w zespoły urzędnicy poinformowali dyrektorów chełmskich szkół i przedszkoli po raz pierwszy podczas spotkania 10 grudnia ub.r. Potem wśród nauczycieli i rodziców zawrzało, bo takiej rewolucji w miejskiej oświacie jeszcze nie było. Pojawiła się fala sprzeciwów, wyrażanych m.in. w kolejnych petycjach pisanych zarówno przez rozgoryczonych rodziców, jak i pracowników placówek oświatowych. Takich pism od grudnia ub.r. do chełmskich samorządowców wpłynęło już kilkadziesiąt, a w samym lutym br. dwadzieścia. W międzyczasie doszło do serii spotkań urzędników z radami pedagogicznymi. Jedne były mniej, inne bardziej burzliwe. Wielu nauczycieli i pracowników obsługi oraz administracji placówek oświatowych drży o pracę, a rodzice niepokoją się, jak będą wyglądały zajęcia ich pociech po 1 września br. Miasto chce utworzyć siedem nowych Zespołów Szkolno-Przedszkolnych: Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 miałyby tworzyć Szkoła Podstawowa nr 1 oraz Przedszkole Miejskie nr 11; ZS-P nr 2: SP nr 2 i PM nr 5; ZS-P nr 4: SP nr 4 i PM nr 8; ZS-P nr 5: SP nr 5, PM nr 2 i PM nr 6; ZS-P nr 6: SP nr 6 oraz PM nr 12, PM nr 14 i PM nr 15; ZS-P nr 7: SP nr 7 i PM nr 10; ZS-P nr 8: SP nr 8 i PM nr 13. Urzędnicy wskazują na spadającą liczbę dzieci i przekonują, że łączenie podstawówek z przedszkolami w zespoły jest po to, aby nie likwidować żadnej z placówek, a co za tym idzie uchronić pracowników oświaty przed zwolnieniami. Dzięki utworzeniu zespołów i uszczupleniu administracji miasto ma zaoszczędzić. Urzędnicy przekonują, że dla uczniów, przedszkolaków i nauczycieli nic się nie zmieni. Ale z przedstawianych wyliczeń wynika m.in., że zmniejszy się liczba godzin dla nauczycieli specjalistów.
Więcej w poniedziałkowym, papierowym wydaniu „Nowego Tygodnia”. (mo)