Przebudowa ul. Zawadówka w Chełmie przedłuży się co najmniej do września, a 13 sierpnia, drogowcy rozpoczęli remont – realizowany w ramach tego samego zadania – ul. Włodawskiej. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość.
Przebudowa ul. Zawadówka rozpoczęła się w kwietniu br. Zgodnie z pierwotnym harmonogramem powinna zakończyć się w lipcu, ale tak się nie stało. W międzyczasie doszło do różnicy zdań pomiędzy ratuszem a wykonawcą co do zrealizowanych prac i ich wartości, co spowodowało przestój i opóźnienie w robotach. Choć wielu kierowcom od dawna puszczają nerwy, nie pozostaje im nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość, bo przebudowa ul. Zawadówka potrwa jeszcze kilka tygodni. Dodatkowo, w ramach tego samego zadania drogowego rozpoczyna się przebudowa ul. Włodawskiej (pierwotnie planowano, że nastąpi to po zakończeniu robót przy ul. Zawadówka). Chełmski ratusz informuje, że od 13 sierpnia prace związane z remontem Włodawskiej ruszą na odcinku od Ronda im. Dmowskiego do granicy miasta.
– W pierwszym etapie prac wyłączona z ruchu zostanie wschodnia część jezdni po stronie Osiedla Rejowiecka – informuje chełmski ratusz. – Ruch w obu kierunkach na całym odcinku będzie odbywał się po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Zachowane zostanie połączenie ul. Włodawskiej na skrzyżowaniach z ul. Malowane, ul. Farbiszewskiej, ul. Kochanowskiego oraz jezdnią serwisową ul. Rejowieckiej. Przystanek Włodawska/Krzyżówki Lubelskie wykorzystywany przez linie nr 2, 9 i 14 Chełmskich Linii Autobusowych oraz komunikację zamiejską zostanie na czas robót wyłączony z użytkowania. Zakończenie prac po wschodniej stronie jezdni do momentu ułożenia warstwy wiążącej nawierzchni planowane jest na drugą połowę września br., następnie prace zostaną przeniesione na zachodnią stronę jezdni.
Przypomnijmy, że mowa o projekcie obejmującym „budowę oraz modernizację infrastruktury umożliwiającej stworzenie warunków obsługi i rozwoju terminala intermodalnego”, w tym przebudowy ulic: Włodawskiej, Zawadówka, Ceramicznej, Szpitalnej, Hrubieszowskiej, Lubelskiej, al. Armii Krajowej wraz z wiaduktem, al. Żołnierzy I AWP. Chodzi o niemal 11,5 km dróg, w tym ponad 9 km dróg wojewódzkich oraz ponad 2 km dróg powiatowych. Wykonawcą inwestycji jest warszawska spółka „SARINŻ”. Przetarg na to zadanie był ogłaszany w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, co oznacza, że wykonawca będzie musiał najpierw opracować dokumentację techniczną wymienionych przedsięwzięć (z wyłączeniem ulic Włodawska i Zawadówka – tutaj miasto posiadało już dokumentację), a następnie będzie mógł rozpocząć prace budowlane. Na całe przedsięwzięcie miasto otrzymało 200 mln zł dotacji z „Polskiego Ładu”, a umowa zawarta z wykonawcą opiewa na ponad 248 mln zł. (mo)