Grecka przygoda uczniów z Hańska

Nawiązywanie nowych znajomości, poznawanie kultury, szlifowanie języka i cudownie spędzony czas na zwiedzaniu najpiękniejszych miejsc w Grecji – uczniowie z Hańska zakończyli program Erasmus+, dzięki któremu spędzili dziesięć dni w jednym z najpiękniejszych krajów śródziemnomorskich.

Projekt Erasmus+ o nazwie „Roboty – moja przyszłość. Rozwój kompetencji kluczowych na współczesnym rynku pracy” realizowany był w Zespole Szkoły Podstawowej i Przedszkola im. Jana Pawła II w Hańsku w okresie od 1 stycznia 2022 do 31 grudnia 2022 r.. Na ten cel szkoła pozyskała środki z funduszy Unii Europejskiej, a partnerem projektu była szkoła grecka KEK Lidia w Katerini.

– Głównym celem projektu było polepszenie jakości pracy szkoły, wzrost jej prestiżu w środowisku lokalnym oraz nadanie jej wymiaru europejskiego i zaistnienie na arenie międzynarodowej – mówi Barbra Wilgocka, dyrektor szkoły w Hańsku. – Chcemy to osiągnąć poprzez zapoznanie grup docelowych projektu z nowoczesnymi technikami i metodami uczenia się i nauczania, przez wymianę doświadczeń oraz rozwinięcie kompetencji językowych uczestników projektu. W okresie od 8 do 19 maja 2022 r. gościliśmy u naszych greckich partnerów. Czas ten był podzielony pomiędzy pracę nad projektem oraz wizyty kulturowe po okolicy.

Uczniowie uczestniczyli w zajęciach z języka angielskiego, z robotyki oraz w zajęciach logicznych i z kodownia. Dużo frajdy sprawiły im wycieczki do portu, na wzgórze Stary Panteleimon, do Litochoro, do Parku Narodowego Góry Olimp czy do niesamowitych Meteorów. Zwiedzili też Saloniki, ruiny zamku w Platamonas, odbyli też rejs statkiem na wyspę Skiathos. Na zakończenie wszyscy dostali certyfikaty w języku polskim i angielskim oraz nagrody za najlepiej wykonane zadania projektowe. Dla naszych uczniów taki wyjazd był cudowną przygodą, a przy okazji motywacją do jeszcze bardziej intensywnej nauki języka angielskiego – dodaje Wilgocka. (b)