Lekarz zadzwoni do pacjenta

„Pacjencie! Jeżeli nie musisz udawać się do przychodni – dla własnego bezpieczeństwa zostań w domu, a jeżeli istnieje taka potrzeba, kontaktuj się z lekarzem telefonicznie” – apelują w Miejskim Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Chełmie. Teraz – po zarejestrowaniu na teleporadę – to lekarz dzwoni do pacjenta, a nie odwrotnie. Taka praktyka była już powszechna w niepublicznych zoz-ach.

Coraz więcej zakażeń wśród personelu medycznego. Jeśli będzie ich jeszcze więcej, możemy wkrótce mieć do czynienia z jeszcze poważniejszym problemem w leczeniu. Obawy o paraliż służby zdrowia nigdy nie były tak wielkie. W związku z narastającą falą epidemii, MSP ZOZ w Chełmie informuje o zmianach w organizacji pracy miejskich przychodni przy ulicach Wołyńskiej i Połanieckiej. Nadal podstawową formą kontaktu z lekarzem jest teleporada. Uszczegółowiono zasady przyjęć.

Aby skorzystać z teleporady, pacjent proszony jest o telefoniczny kontakt z rejestracją przychodni w celu ustalenia terminu rozmowy telefonicznej z lekarzem. W wyznaczonym dniu i godzinie pacjent ma czekać na telefon od lekarza, który do niego zadzwoni. Nie powinien już ponownie telefonować do przychodni. Do niedawna to pacjent o ustalonej godzinie dzwonił tam i czekał na połączenie z gabinetem lekarza.

Ale to powodowało dezorganizację, bo wielu pacjentów próbowało jednocześnie dodzwonić się do przychodni. Teraz będzie tak, że w przypadku trzykrotnego nieodebrania telefonu przez pacjenta w umówionym czasie, teleporada zostanie anulowana. Gdy po przeprowadzonej teleporadzie lekarz uzna za zasadne bezpośrednią wizytę w przychodni, pacjent zostanie umówiony na konkretną datę i godzinę takiej wizyty. W takim przypadku w przychodniach każdy pacjent będzie musiał mieć zmierzoną temperaturę.

W MSP ZOZ przypominają, że lekarz udzielający teleporady ma możliwość wystawienia zwolnienia lekarskiego. Ale do powtórzenia leków stale przyjmowanych przez pacjenta, uzyskania kodu dostępu do wystawionych recept lekarskich, uzyskania kodu dostępu do e-skierowania, ponowienia zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne albo przyjęcia wniosku o wystawienie zaświadczeń lekarskich – wystarczający jest kontakt z rejestracją danej poradni.

W takich przypadkach kontakt z lekarzem nie jest już wymagany. W MSP ZOZ proszą o uczciwe, zgodne z prawdą podawanie informacji w trakcie wywiadu prowadzonego przez rejestrację i lekarza. Pacjenci z objawami infekcji lub podejrzewający u siebie zakażenie koronawirusem, którzy mają wyznaczoną wizytę w poradniach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej lub stomatologii, powinni telefonicznie przełożyć ją na inny termin.

W MSP ZOZ apelują: „Pacjencie! Jeżeli nie musisz udawać się do przychodni – dla własnego bezpieczeństwa zostań w domu, a jeżeli istnieje taka potrzeba kontaktuj się z lekarzem telefonicznie. Jeśli nie ma zagrożenia życia nie udawaj się na SOR szpitala”. (opr. mo)

Numery telefonów do przychodni MSP ZOZ w Chełmie:

– Przychodnia nr 1, ul. Wołyńska 11: Centrala 82 563 00 70, 82 563 00 78, 82 563 00 79. Poradnia ogólna przychodni nr 1 – 500 393 355. Poradnia dziecięca 82 563 05 29 i 505 578 568.

– Przychodnia nr 2, ul. Połaniecka 11: Centrala 82 563 67 81, 82 563 67 82, 82 563 67 83, 82 563 67 84. Poradnia ogólna 516 226 200. Poradnia dziecięca 505 578 560.