Lublin Główny ciągle bez systemu informacji pasażerskiej

Pasażerowie korzystający ze stacji PKP Lublin Główny coraz mocniej narzekają na brak urządzeń tzw. dynamicznej informacji pasażerskiej. Na peronach lubelskiego dworca od czasu ich przebudowy próżno bowiem szukać wyświetlaczy z nazwą pociągu, godziną jego odjazdu czy chociażby zegarów. Kolejarze zapewniają, że problem zostanie rozwiązany, a brakujące urządzenia pojawią się na stacjach wzdłuż całej linii kolejowej nr 7 od Lublina aż do Otwocka.

PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiły przetarg na montaż nowoczesnego systemu przekazującego informację pasażerom na stacjach i przystankach między Otwockiem, a Lublinem Głównym. W 40 lokalizacjach zamontowane będą wyświetlacze przy krawędziach peronów i w przejściach podziemnych, ekrany z rozkładami jazdy, głośniki i kamery monitoringu.

– Dzięki inwestycji podwyższy się standard obsługi i bezpieczeństwo pasażerów. Montaż nowego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na przystankach i stacjach między Otwockiem a Lublinem Głównym to odpowiedź na potrzeby podróżnych – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S. A.

Pasażerowie otrzymają komunikaty o odjazdach i przyjazdach pociągów także dzięki nowemu nagłośnieniu na stacjach i przystankach osobowych. Bezpieczeństwo podróżnych podniesie z kolei nowoczesny system kamer monitoringu. Kolejarze podkreślają, że obecny brak urządzeń informacyjnych od początku był sytuacją przejściową, a planowany montaż dopełni modernizację całej linii kolejowej. Docelowe rozwiązanie ma być też znacznie nowocześniejsze niż to, które pasażerowie pamiętają sprzed remontu.

– System dynamicznej informacji pasażerskiej będzie w pełni zintegrowany, co oznacza że komunikaty wizualne i głosowe będą podawane równocześnie. W przypadku zmian w rozkładzie jazdy, informacja w systemie będzie aktualizowana – zapewnia Karol Jakubowski z PKP PLK S. A.

Zgodnie z założeniami przetargu nowy system informacji pasażerskiej na linii kolejowej nr 7, w tym stacji Lublin Główny ma pojawić się w IV kwartale tego roku.

Przedstawiciele PKP PLK tłumaczą też, że w tym zakresie nie dało się zastosować rozwiązania tymczasowego jakim byłoby pozostawienie starych wyświetlaczy na odnowionych peronach do chwili montażu nowych urządzeń. O takim pomyśle mówili sami pasażerowie.

– Pozostawienie na peronach dotychczasowych urządzeń, które służyły pasażerom przed modernizacją stacji Lublin Główny, nie było możliwe ze względu na prowadzoną kompleksową przebudowę peronów, kanalizacji oraz zasilającej sieci kablowej. Do czasu zamontowania sytemu dynamicznej informacji pasażerskiej, co planowane jest w 2023 r., pasażerowie korzystają na stacji z oznaczeń peronów i dróg dojścia, papierowych tablic informacyjnych i systemu zapowiedzi głosowych – mówi Aneta Znajewska-Pawluk z PKP Polskich Linii Kolejowych S. A.

Marek Kościuk

News will be here