Na gruzach starego magistratu stanie nowy

Miasto Lublin rozstrzygnęło przetarg na projekt i budowę nowej siedziby urzędu przy ul. Leszczyńskiego, w miejscu starego biurowca. Projekt oraz roboty budowlane o łącznej wartości 82,6 mln zł zrealizuje firma Budimex. Choć przetarg rozstrzygnięto z ponad półrocznym poślizgiem, miasto podaje, że inwestycja zakończy się w pierwotnie zaplanowanym terminie, czyli do końca września 2023 r. Wydaje się to mało realne, ale skoro urzędnicy tak twierdzą…


Przetarg na budowę biurowca ogłoszono jeszcze w listopadzie ubiegłego roku z terminem składania ofert do 4 grudnia u.br. Pytań i wątpliwości oferentów było tak dużo, że termin ten trzykrotnie przekładano, by ostatecznie wyznaczyć go na 23 marca br. Wpłynęło sześć ofert z cenami od 82,6 mln do 98,1 mln zł. Najtańszą, ale i tak o 2,6 mln zł droższą niż na zadanie przeznaczyło miasto, złożył warszawski Budimex. Choć rada miasta na wniosek prezydenta zgodziła się dołożyć brakującą kwotę, to trzy miesiące po otwarciu ofert, przetarg wciąż pozostawał nierozstrzygnięty.

Kiedy przed dwoma tygodniami spytaliśmy urzędników co jest przyczyną przyciągania się procedury rozstrzygnięcia postępowania, usłyszeliśmy, że wszystko jest na dobrej drodze, by przetarg udało się rozstrzygnąć i podpisać umowę z wykonawcą jeszcze w tym miesiącu, ale musi on do 17 czerwca złożyć uzupełnienie oferty. Najwyraźniej tak się stało, bo w ubiegły czwartek na stronie internetowej miasta pojawił się komunikat, że przetarg został rozstrzygnięty.

– Przystępujemy do budowy nowego budynku urzędu, co jest niezbędne w kontekście liczby usług, które świadczymy na rzecz mieszkańców. Urząd Miasta Lublin obsługuje rocznie ponad 400 tysięcy spraw, zaś nowoczesne, przestronne i klimatyzowane pomieszczenia to w tej chwili podstawowy standard pracy biurowej i obsługi klientów. Od lat stary budynek przy ul. Leszczyńskiego nie spełniał w tym zakresie wymagań. Budowa nowej siedziby będzie również usprawnieniem naszej pracy w zakresie komunikacji między wydziałami. Znajdą się w niej przede wszystkim komórki wchodzące w skład Departamentu Inwestycji i Rozwoju, co umożliwi mieszkańcom obsługę wielu spraw, które są ze sobą powiązane, w jednym miejscu – poinformował Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.

Inwestycja rozpocznie się od przygotowania przez wykonawcę wstępnego projektu budowlanego nowego biurowca i wyburzenia stojącego w tym miejscu starego budynku urzędu. Nowy ma mieć 29 m wysokości i 7 kondygnacji naziemnych (obecny ma 8) oraz parking podziemny. Łączna powierzchnia użytkowa wyniesie ok. 13,7 tys. m2, w tym ok. 7,6 tys. m2 powierzchni biurowej. Do nowej siedziby wprowadzi się większość wydziałów i biur wchodzących w skład Departamentu Inwestycji i Rozwoju. Chodzi m.in. o Wydziały Architektury i Budownictwa, Funduszy Europejskich, Geodezji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarowania Mieniem, Planowania, Ochrony Środowiska oraz Biura: Miejskiego Architekta Zieleni, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Rewitalizacji i Klimatu oraz Zarządzania Energią.

Do tej pory te jednostki mieściły się w starym biurowcu przy Leszczyńskiego, a także przy ul. Wieniawskiej, czy w siedzibach przy ul. Zana, Peowiaków czy Złotej. W nowym gmachu przy Leszczyńskiego powstanie też nowe Biuro Obsługi Mieszkańców z dwunastoma stanowiskami. W gmachu przy Leszczyńskiego w sumie będzie pracowało ok. 570 urzędników. Ratusz podaje, że budowa obiektu wraz z infrastrukturą towarzyszącą powinna zakończyć się do 30 września 2023 r., czyli w pierwotnie zakładanym terminie. Biorąc pod uwagę kilkumiesięczny poślizg na starcie wydaje się to mało prawdopodobne, ale wierzymy, że się uda. opr. ZM

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here