Niech przestaną szpecić

W mieście, zwłaszcza w centrum, roi się od brzydkich banerów i reklam. Uporządkować zasady i miejsca ich zamieszczania ma uchwała krajobrazowa, nad którą trwają prace.

Prace te miasto rozpoczęło wiosną br. Uchwała uregulować ma kwestie umieszczania w przestrzeni publicznej m.in. reklam. Jej celem jest poprawa estetyki miasta, bo do tej pory brak jest zasad określających miejsca, powierzchnie i kompozycje tablic czy billboardów. Chełmscy urzędnicy i Paweł Wira, dyrektor chełmskiej delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Lublinie zgadzają się, że powoduje to chaos.

– Czekamy z niecierpliwością na ten „kodeks reklamowy”, bo taka uchwała porządkowa jest bardzo potrzebna, szczególnie odnosi się to do ścisłego centrum miasta, ale też każdej innej jego części – mówi dyrektor Wira. – W niektórych miastach takie uchwały z powodzeniem wprowadzano w życie.

Chodzi m.in. o Gdańsk, Poznań czy Kraków. Opracowanie projektu uchwały krajobrazowej, która ma objąć obszar całego miasta Chełm, magistrat zlecił w połowie marca br. Autorskiej Pracowni Architektonicznej „Arkada” z Białej Podlaskiej. Wartość zamówienia to 72,5 tys. zł. Jak informują urzędnicy, zakres prac dotyczy opracowania zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów i standardów jakościowych. Temat jest złożony, a termin wykonania projektu uchwały to połowa przyszłego roku. Wtedy projekt ten ma zostać przedłożony miejskim radnym. (mo)

News will be here