Pochodzenie ma znaczenie

Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa lubelskiego, na każdym kroku zachęca do kupowania produktów pochodzących z naszego regionu.

Są chlubą naszego regionu, symbolem najwyższej jakości, innowacyjności i dbania o środowisko. Mowa o laureatach programu Marka Lubelskie. W najbliższą środę „markowicze” spotkają się w Lublinie na konferencji, podczas której zaprezentowane i podsumowane zostaną założenia planu marketingowego „Marka Lubelskie”.


Projekt promocji gospodarczej Marka Lubelskie realizowany jest już od 11 lat. Dotychczas przywilej posługiwania się tym prestiżowym tytułem uzyskało 67 firm, które budują gospodarkę województwa lubelskiego, tworzą miejsca pracy i produkują najwyższej jakości towary.

– Marka Lubelskie to certyfikat dla najlepszych, ale również najwyższej jakości produktów z naszego regionu – mówi Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa lubelskiego. – Miejsce pochodzenia często traktowane jest przez klientów jako dodatkowa zaleta, mająca wpływ na wybór artykułów, a wykorzystanie w pełni potencjału efektu pochodzenia niesie za sobą wielkie możliwości promocyjne – dodaje wicemarszałek Grabczuk.

Badania wykazały, że konsumenci, myśląc o pochodzeniu towarów, kojarzą je z konkretnymi regionami. Dokonując analizy produktów z różnych regionów, zauważono, że województwo lubelskie postrzegane jest jako teren, z którego pochodzą doskonałej jakości artykuły spożywcze.

Nie powinno to nikogo dziwić, bo jesteśmy jednym z najekologiczniejszych regionów w Europie. Mamy czyste powietrze, wodę, nieskażone gleby. Gdy dodamy do tego fakt, że artykuły spożywcze wytwarzane są przez nasze firmy według tradycyjnych receptur, to sukces murowany. – mówi Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa lubelskiego.

Jak podkreśla wicemarszałek, certyfikatem Marka Lubelskie wyróżnione są najważniejsze firmy z województwa lubelskiego dbające o jakość i innowacyjność swojej oferty, a jednocześnie przyjazne dla środowiska naturalnego.

Województwo lubelskie wspiera i inicjuje działania marketingowe firm posiadających certyfikat Marki. Podczas najważniejszych wydarzeń kulturalnych i gospodarczych organizowane są stoiska promocyjne dla laureatów programu Marka Lubelskie. Przedsiębiorcy z województwa lubelskiego uczestniczą w branżowych wystawach, targach lub misjach gospodarczych.

W najbliższą środę, 26 września, „markowicze” spotkają się w Lubelskim Centrum Konferencyjnym. „Marka Lubelskie – Siła współpracy” to konferencja, która ma na celu podsumowanie cyklu warsztatów, w których uczestniczyli przedstawiciele przedsiębiorstw z województwa lubelskiego. Na podstawie tych spotkań opracowano plan marketingowy programu Marka Lubelskie, który zostanie przedstawiony podczas konferencji.

Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się także, jak zarządzać efektem pochodzenia i jak angażować lokalnych interesariuszy w budowanie marki regionu. – Serdecznie zapraszam laureatów programu Marka Lubelskie na spotkanie, a mieszkańców województwa – do kupowania produktów pochodzących z naszego regionu, bo łączy nas Lubelskie! – kończy wicemarszałek Krzysztof Grabczuk. KB

W naszym województwie mieszka ponad 2 mln osób. Jeśli będziemy kupować produkty pochodzące z naszego regionu, będziemy wzmacniać nasze firmy. Dzięki temu będą powstawały nowe, lepiej płatne miejsca pracy, podnosić się będzie jakość życia mieszkańców – mówi Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa lubelskiego.

W zaszczytnym gronie laureatów programu Marka Lubelskie znajdują się także firmy z Lublina i Świdnika, między innymi: Apis, Pol-Skone, MUSI, Perła Browary Lubelskie, Perfekt Lubelska Fabryka Okien, Asseco, Infinite IT Solutions, Herbapol Lublin, Lubelski Rynek Hurtowy S.A. w Elizówce, Gaca System, Fabryka Cukierków Pszczółka, Biomed, Sipma i Farbotka.